Znížiť vek vodičov nákladných áut a autobusov je nešťastné, tvrdia malí cestní dopravcovia a odťahové služby
Únia autodopravcov Slovenska (UNAS ) a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 považujú vládou schválený návrh na zníženie minimálneho veku vodičov nákladných motorových vozidiel a autobusov o tri roky za nešťastné riešenie. Sú presvedčení, že to nevyrieši problém s vodičmi, ale skôr vzniknú problémy s bezpečnosťou v cestnej premávke, čo si podľa nich ministerstvo vnútra zrejme neuvedomuje.
Obe organizácie malých cestných dopravcov a odťahových služieb tak reagovali na rozhodnutie vlády, ktorá odobrila návrh novely zákona o cestnej premávke. Podľa neho by od polovice júla tohto roku mohli vodičské oprávnenie pre vozidlá s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony získať záujemcovia už vo veku 18 a pre autobusy vo veku 21 rokov. Momentálne je pre získanie vodičského preukazu na nákladné motorové vozidlá potrebný vek 21 rokov a pre autobusy 24 rokov.
„UNAS a Asociácia Žltý Anjel Asistance24 neustále apelujú na vládu, aby znižovali náklady pre dopravcov, aby sme boli konkurencieschopní v rámci Európskej únie. Podľa nás je vodičov dosť, len slovenské firmy ich nedokážu zaplatiť kvôli vysokým prevádzkovým nákladom,” uviedol predseda UNAS-u Stanislav Skala. Domáci vodiči sú podľa neho preto odkázaní ísť pracovať do zahraničia, kde majú výrazne lepšie platy ako u slovenských zamestnávateľov.
Pokiaľ vláda podľa oboch organizácií nepomôže doprave so znižovaním nákladov, tak návrh na zníženie veku vodičov nákladných áut a autobusov nič neprinesie. „Už vstupné náklady sú pre mladých ľudí veľmi vysoké a toto povolanie už nie je také atraktívne ako kedysi. Preto vieme, že dopravcov nezachránia ani 18-roční vodiči pre skupinu C,E (vodičské oprávnenie) ani 21-roční vodiči pre skupinu D,” dodal Skala.
Zdroj: (SITA, be;kh)
Odporúčané články
Ešte počas minulého týždňa zaznamenali košickí mestskí policajti prípad, keď boli vyzvaní na Ždiarsku ulicu v dôsledku hlásenia o bezvládnej osobe, ktorá ležala na chodníku.
V piatok 1. marca 2024 sa na Pollovej ulici v košickej MČ Krásna uskutočnilo slávnostné otvorenie nového inkluzívneho detského ihriska, ktorého sa zúčastnil aj minister práce, sociálnych vecí a rodiny Mgr. Erik Tomáš. Toto podujatie nielenže symbolizuje krok vpred v inklúzii a dostupnosti pre všetky deti, ale zároveň predstavuje novú éru v prístupe k výstavbe detských ihrísk na Slovensku.
Meno máloktorého košického poslanca je v súčasnosti viac skloňované, ako Michala Djordjeviča. Vďačiť za to môže predovšetkým sám sebe a svojmu škandálu, ktorý spôsobil pod vplyvom alkoholu. Nikto však nie je neomylný a najdôležitejšie je chybu si priznať a s problémom bojovať. To je zdá sa aj politikov prípad.