ZSSK CARGO bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou cien za prepravu, zvýšenie nákladov presahuje 20 miliónov eur

Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK CARGO) bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou realizačných cien za prepravu a hľadaním vhodných vnútorných riešení. Vysoké ceny energií, najmä trakčnej elektriny, a vysoká inflácia podľa štátneho nákladného dopravcu spôsobujú výrazné zvýšenie nákladov na nakupované služby a materiál. Celkový rast nákladov presahuje 20 mil. eur oproti roku 2021.
„Rok 2022 bude pre nás z obchodného pohľadu určite jedným z najnáročnejších, a taktiež aj z pohľadu hospodárenia,” uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Roman Gono.
Spoločnosť v priebehu minulého roka iniciovala vytvorenie systému podpory jednotlivých vozňových zásielok a intermodálnych prepráv. Očakáva preto, že tieto opatrenia budú v súlade s legislatívou Európskej únie uvedené do života v čo najkratšom čase a umožnia jej prispieť k plneniu cieľov dopravnej politiky nielen Slovenska, ale aj Európskej únie.
„Za veľmi dôležité považujeme aj udržanie rastúceho trendu objemov prepráv, pretože zvýšené výkony umožňujú lepšie alokovať a kryť vysoké fixné náklady, ktoré sa spájajú so zabezpečením prepráv,” priblížil šéf ZSSK CARGO.
Na základe vlani schválenej Koncepcie rozvoja parku hnacích dráhových vozidiel pre roky 2021 až 2030 vlakový nákladný dopravca plánuje obnoviť svoje lokomotívy. „V roku 2022 očakávame dodanie prvých dvoch kusov zrekonštruovaných hnacích dráhových vozidiel,” dodal Roman Gono.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články

Príslušníci Mestskej polície Košice (MsP) zasahovali v stredu 19. februára popoludní pri dvoch udalostiach. Policajti najskôr riešili rušenie v kostole, no krátko nato poskytli rýchlu pomoc mužovi, ktorý skolaboval na priechode pre chodcov a priznal pokus o samovraždu.

Poslanci Národnej rady Slovenskej republiky Igor ŠIMKO (HLAS – SD) a Andrej SITKÁR (SMER – SSD) vystúpili na verejnej diskusii týkajúcej sa budúcnosti Košíc a menšieho počtu mestských častí ako je to dnes. Diskusiu zorganizovala Katedra politológie Filozofickej fakulty UPJŠ a OZ Res Publica s účasťou viac ako 80 ľudí z celého politického spektra aj akademickej obce, či starostov. Predstavili svoj model 6 mestských častí a zároveň zmeny v Zákone o meste Košice, ktoré majú previezť 2.najväčšie mesto touto transformáciou samosprávy a ušetrením miliónov EUR Košičanov. Tie sa môžu investovať práve do hmatateľných služieb obyvateľom. Rozhodnutie je potrebné prijať do októbra 2025, keďže zmeny územnej povahy môžu byť prijaté do 1 roka pred konaním nasledujúcich volieb.

Hasiči v Košickom kraji zasahovali v stredu 12. marca 2025 pri požiari motorových vozidiel v obci Čaňa. Oznámenie o požiari prijalo Operačné stredisko Krajského riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Košiciach krátko po 5:45.