ZSSK CARGO bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou cien za prepravu, zvýšenie nákladov presahuje 20 miliónov eur
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a. s., (ZSSK CARGO) bude nárast vstupných nákladov eliminovať hlavne úpravou realizačných cien za prepravu a hľadaním vhodných vnútorných riešení. Vysoké ceny energií, najmä trakčnej elektriny, a vysoká inflácia podľa štátneho nákladného dopravcu spôsobujú výrazné zvýšenie nákladov na nakupované služby a materiál. Celkový rast nákladov presahuje 20 mil. eur oproti roku 2021.
„Rok 2022 bude pre nás z obchodného pohľadu určite jedným z najnáročnejších, a taktiež aj z pohľadu hospodárenia,” uviedol pre agentúru SITA predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK CARGO Roman Gono.
Spoločnosť v priebehu minulého roka iniciovala vytvorenie systému podpory jednotlivých vozňových zásielok a intermodálnych prepráv. Očakáva preto, že tieto opatrenia budú v súlade s legislatívou Európskej únie uvedené do života v čo najkratšom čase a umožnia jej prispieť k plneniu cieľov dopravnej politiky nielen Slovenska, ale aj Európskej únie.
„Za veľmi dôležité považujeme aj udržanie rastúceho trendu objemov prepráv, pretože zvýšené výkony umožňujú lepšie alokovať a kryť vysoké fixné náklady, ktoré sa spájajú so zabezpečením prepráv,” priblížil šéf ZSSK CARGO.
Na základe vlani schválenej Koncepcie rozvoja parku hnacích dráhových vozidiel pre roky 2021 až 2030 vlakový nákladný dopravca plánuje obnoviť svoje lokomotívy. „V roku 2022 očakávame dodanie prvých dvoch kusov zrekonštruovaných hnacích dráhových vozidiel,” dodal Roman Gono.
Zdroj: (SITA, be;mt)
Odporúčané články
Po roku sa do Košíc opäť vracia Veľký hokejbalový turnaj, známy aj pod skratkou VHT. Podujatie s dlhoročnou tradíciou sa bude konať od 14. do 16. novembra 2025 v saleziánskom stredisku Tri hôrky, kde sa stretne osem tímov z rôznych miest.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.

