ZSSK postupne zaradí do diaľkových vlakov na trati Košice – Bratislava šesť modernizovaných reštauračných vozňov
Železničná spoločnosť Slovensko, a. s., (ZSSK) postupne zaradí do svojich diaľkových vlakov na trati Košice – Bratislava šesť modernizovaných reštauračných vozňov. Prvý z nich už nasadila v septembri do rýchlika R 606 Tatran. Národný vlakový osobný dopravca v piatok informoval, že ide o najmodernejšiu posilu vo flotile „reštaurákov“. V súčasnosti prebieha kompletná modernizácia reštauračných vozňov, ktoré boli v prevádzke od roku 1988, za účelom zvýšenia komfortu pre cestujúcich, ako aj pre potreby personálu kuchyne.
„Vlastníkom reštauračného vozňa je súkromná spoločnosť, ktorá v rámci verejného obstarávania z roku 2019 vyhláseného ZSSK ponúkla najvýhodnejšie podmienky prenájmu reštauračného vozňa, s tým, že do budúcna sa ráta s prenájmom celkovo šiestich identických vozňov,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. „Náklady obstarania vozňa, jeho modernizácie, ako aj prevádzkovej údržby znáša výlučne vlastník vozňa a tieto náklady tak nezaťažujú rozpočet ani personálne kapacity ZSSK,“ dodal.
Aktuálne vlakový dopravca radí vo vnútroštátnej preprave sedem reštauračných vozňov z roku 2008, tri z roku 1995 a v zálohe má jeden „reštaurák“ ešte z roku 1980. Reštauračné služby v diaľkových vlakoch ZSSK prevádzkuje spoločnosť Wagon Slovakia Košice, a. s.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Práce na výstavbe polyfunkčného objektu na Námestí osloboditeľov zdržal archeologický výskum. Trval od začiatku mája do polovice júna tohto roka. Na základe rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu Košice skúmal tím archeológov Fakulty umení TU pod vedením Mgr. Rastislava Rusnáka, PhD. pozostatky sídelných stôp a múrov citadely medzi Claudiiným a Leopoldovým bastiónom.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.
Prinášame prehľad kontaktov a informácie o dostupnosti zariadení opatrovateľskej služby a zariadení pre seniorov, ktoré zriaďuje mesto, mestské časti a kraj. V prípade, ak senior potrebuje pomoc a čaká v poradovníku príliš dlho, existujú aj možnosti domácej opatrovateľskej služby či monitorovanie a signalizácia potreby pomoci.