Objavte divoký, bizarný a matematicky presný svet na Game Days Košice
Popkultúru 21. storočia si bez nich už ani nevieme predstaviť. Videohry neodmysliteľne patria do sveta zábavy, sú dokonca ziskovejším odvetvím, než je hudba a film dohromady. No vďaka ich hĺbke možno hry zaradiť aj do vzrušujúceho sveta umenia. Práve tomuto fenoménu dnešnej doby sa bude venovať podujatie Game Days Košice 2019.
Druhý ročník konferencie o hernom vývoji nadväzuje na prvý ročník z roku 2018. Táto konferencia sa prirodzene vyvinula v nadväznosti na pravidelné meetupy herných vývojárov, ktoré sú organizované pod hlavičkou Game Dev Košice a Slovak Game Developers Association (SGDA) – jedinej oficiálnej asociácie združujúcej herných vývojárov na Slovensku.
Game Days Košice sú pomyselným vrcholom snahy o podporu a rozvoj herného priemyslu a herného vývoja v regióne Košice. Proces tvorby videohier ostáva pre mnohých záhadou. Rozlúštiť ju budete môcť počas dvoch dní, vo štvrtok 21. a v piatok 22. novembra v košickom Kulturparku.
Špičkoví herní vývojári
Samozrejme, len málokto dokáže o tomto neobyčajnom médiu rozprávať s väčším zanietením než jeho samotní tvorcovia. Preto sa konferencia Game Days Košice zameriava najmä na herných vývojárov. Jej program je postavený na line-upe prednášajúcich odborníkov z brandže, z ktorých mnohí pracovali na celosvetovo uznávaných herných tituloch špičkovej kvality a dnes patria medzi slovenskú a svetovú elitu.
Neočakávajte žiadne nudné monológy, prednášky sú koncipované interaktívne a v ich priebehu bude vytvorený priestor na „live“ otázky návštevníkov, na ktoré budú spíkri v priamom prenose hneď odpovedať.
Pre začínajúcich i najskúsenejších
Na konferencii prednesú niekoľko prednášok a povedú tiež otvorené diskusie, v ktorých sa s návštevníkmi podelia o svoje dlhoročné skúsenosti. Prevedú vás procesom tvorby videohier z rôznych uhlov, a to spôsobom, akým sa ľudia nad týmto výnimočným médiom bežne nezamýšľajú. Organizátori všetkých pozývajú objavovať divoký, surový, bizarný, ale aj matematicky presný a logický svet, v ktorom je možné čokoľvek.
Jednotlivé workshopy renomovaných spíkrov určite obohatia začiatočníkov, ktorí taje herného života ešte len začínajú objavovať. Zaujmú však aj tých najskúsenejších vývojárov, ktorí môžu svoje projekty predviesť ostatným nadšencom. Vďaka priamej spätnej väzbe od hráčov, kolegov i odborníkov z praxe budú môcť posunúť svoju prácu na vyššiu úroveň.
PROGRAM KONFERENCIE
Štvrtok 21. november 2019
15.00 Jozef Kovalčík (Fond na podporu umenia) – workshop
17.00 Vladimír Štric (Creative Media Desk) – workshop
20.00 VIP večera so spíkrami
Piatok 22. november 2019
9.00 Ladislav Dedík (727 Studios) – Príprava skenov pre Call z Duty: Modern Warfare
10.00 Marián Ferko (Bohemia Intertactive) – Stav a smerovanie herného priemyslu v SK
11.00 Michal Berlinger (Amanita Design) – Výroba Pilgrims
13.00 Helge Peglow (Assemble) – Ako predložiť svoj projekt vydavateľom
14.00 Filip Fischer (Charged Monkey) – Ako vyhrať v lotérii?
15.30 Tibor Repta (Fatbot Games) – Áno a nie súčasného indie herného vývoja
16.30 Mikael Haveri (Housemarque) – Metodológia hernej produkcie
17.30 Peter Adamčík, Lukáš Sedlák, Tibor Repta – panelová diskusia
Afterpárty