Liečbu pacientov s kardiovaskulárnym rizikom je potrebné upraviť, upozorňujú experti

Liečba pacientov s kardiovaskulárnym rizikom nie je na Slovensku správne nastavená. Na potrebu zosúladenia liečby s európskym štandardom v tlačovej správe upozornil Národný inštitút pre hodnotu a technológie v zdravotníctve (NIHO).
NIHO vidí viaceré problémy v úhradách a predpisovaní liečiv na zníženie LDL cholesterolu. „Na Slovensku napríklad rizikový pacient nemôže užívať liečbu ezetimibom, pokiaľ predtým až šesť mesiacov neužíval statíny. Pritom je ale dokázané, že práve kombinácia statínov a ezetimibu dokáže znížiť hladinu zlého cholesterolu o približne 65 percent,“ vysvetľuje riaditeľ NIHO Michal Staňák. V prípade, že pacient už prekonal infarkt myokardu či cievnu mozgovú príhodu, NIHO odporúča včas nasadiť intenzívnu liečbu, aby sa predišlo smrti alebo trvalej invalidite. Z pohľadu štátu a poisťovní sú tieto lieky pritom lacnejšie v porovnaní s ďalšou liečbou, ktorá je potrebná pre pacientov s extrémne vysokým rizikom.
Staňák upozorňuje, že každé druhé úmrtie na Slovensku spôsobujú práve kardiovaskulárne ochorenia, pričom k ich rozvoju prispieva najmä nezdravý životný štýl a dedičné faktory spojené s vysokou hladinou zlého cholesterolu. „Medicínsky je dokázané, že práve zníženie hladín zlého cholesterolu znižuje riziko kardiovaskulárnych príhod,” dodáva riaditeľ NIHO.
Zdroj: (SITA, be, avl)
Odporúčané články

Poverený minister obrany Jaroslav Naď je názoru, že v otázke odovzdania stíhačiek Mig-29 Ukrajine má rozhodnúť vláda. Vo svojom vyhlásení pre médiá informoval, že disponuje aj právnou analýzou od odborníkov, a v danej veci rokoval aj s povereným ministrom spravodlivosti Viliamom Karasom.

Aj napriek tomu, že sa režim zimnej údržby končí až na konci marca, s príchodom marca sa v Košiciach začalo aj so zberom a čistením mesta od posypového materiálu. Do čistenia sa zapojili aj jednotlivé mestské časti.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) ukončili rekonštrukciu nástupišťa číslo 2 na košickej stanici. Ako informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč, cestujúcim to prinieslo kvalitnejší a komfortnejší zážitok z cestovania v modernom prostredí, ktoré spĺňa štandardy 21. storočia.