Ľudia aj mestské časti sa búria proti obytnému súboru na hranici Myslavy a KVP
Petícia obyvateľov, nesúhlas starostky Myslavy aj poslancov Sídliska KVP sprevádzajú prípravu výstavby tretej etapy obytného súboru Titus – Klimkovičova. Mesto tiež žiada investora o úpravu plánov.
Obyvatelia Myslavy sa obávajú, že po vybudovaní bytového komplexu dôjde k narušeniu ich súkromia a skomplikuje sa dopravná situácia na už v súčasnosti preťaženej Myslavskej ceste. Petíciu proti výstavbe podpísalo za niekoľko dní 135 obyvateľov z dvoch dotknutých ulíc. „Už druhá etapa ovplyvnila negatívne naše súkromie, tretia etapa to ešte zhorší. Zároveň sa zhustí doprava, už dnes máme niektorí problém vyjsť z vlastných dvorov,“ konštatoval Jozef Biben, predseda petičného výboru.
Chcú verejné zhromaždenie
Dodáva, že spolu so starostkou mestskej časti uvažujú o zvolaní verejného zhromaždenia ľudí z celej Myslavy. Malo by sa uskutočniť vo štvrtok. „Predpokladám, že väčšina zúčastnených bude proti tejto výstavbe,“ povedal Biben.
Starostka Myslavy Iveta Šimková (nezávislá) poslala mestu negatívne stanovisko mestskej časti k plánovanej výstavbe. Odvoláva sa na posudok, podľa ktorého je umiestnenie obytného súboru absolútne nevhodné. „Ďalším argumentom bola petícia občanov dotknutej oblasti a tretí argument bol nesúhlas urbariátu s prenájmom pozemkov za účelom výstavby. Mám informáciu, že mesto zadalo požiadavku na cenovú ponuku na spracovanie zmeny územného plánu zóny Myslava. Vnímam to ako veľkú hrozbu, aby sa tam postavili tri výškové budovy,“ povedala Šimková.
Zasahujú do biokoridoru
Podľa nej sa lokalita nachádza v najkritickejšom dopravnom uzle Myslavy, cez ktorý jazdia vozidlá z obcí Baška, Bukovec, Nižný a Vyšný Klátov, Hýľov a Zlatá Idka. Zároveň upozorňuje, že miesto je súčasťou biokoridoru.
Veľa možností, ako zastaviť investora, ale nemá: „Zvolám ešte miestne zastupiteľstvo, keďže posledné, kde sme mali o tomto rokovať, nebolo uznášaniaschopné,“ dodala.
Výstavbu tretej etapy odmietli nedávno aj poslanci zo Sídliska KVP. Poslankyňa Mária Gamcová (nezávislá) vysvetľuje, že KVP má v katastrálnom území časť územia, ktoré sa má zastavať, preto bolo povinnosťou investora informovať miestne zastupiteľstvo.
Na zastupiteľstvo neprišli
„Dožadovali sme sa stanoviska útvaru hlavného architekta, ktoré chýbalo v materiáloch. Nemali sme ani možnosť pýtať sa zástupcov firmy, lebo na zastupiteľstvo neprišli. Zásadne sme odmietli plánovanú výstavbu,“ povedala Gamcová.
Podľa nej štandardný postup by mal byť opačný, teda najprv by sa mala pripomienkovať každá zmena územného plánu, následne by mal byť ten proces uzatvorený a až potom by sa malo hovoriť o nejakej výstavbe.
Investor predložil k žiadosti o zmenu územného plánu Útvaru hlavného architekta mesta Košice štúdiu. Odborní pracovníci útvaru ju pripomienkovali a požiadali investora, aby ju upravil.
[ad][/ad]ÚHA má iný názor
„ÚHA má rozdielny názor na spôsob zástavby ako investor. Musí zabezpečiť stanoviská mestských častí Sídlisko KVP a Myslava. Najbližšie zmeny a doplnky územného plánu predloží mesto najskôr na septembrové rokovanie mestského zastupiteľstva,“ reagovala hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Tvrdí, že v súčasnosti považuje mesto za predčasné hovoriť o tom, ktoré zmeny a doplnky územného plánu budú predložené poslancom. Podľa nej musí prebehnúť proces ich prerokovania a bude záležať na tom, aké pripomienky občania a organizácie v tomto procese predložia.
Odborník navrhuje vybudovať druhé napojenie
Obytný súbor Titus – Klimkovičova III. etapa by mal byť napojený predĺžením miestnej komunikácie pri predajni Fresh v Myslave.
V záverečnej správe dopravný odborník Pavel Titl uvádza, že v tomto bode dôjde v roku 2020 k nárastu intenzity dopravy na Myslavskej ceste. Pôvodný počet 914 vozidiel za hodinu ráno a 799 vozidiel popoludní aj bez výstavby bytov Titus III. etapa sa zvýši na 983 ráno, čo je zvýšenie o 7,5 percenta, a popoludní na 894 automobilov za hodinu, čo predstavuje zvýšenie o 11,9 percenta.
„Podľa kapacitného posúdenia križovatky je potrebné ju riešiť ako svetelne riadenú s dôrazom na bezpečnosť chodcov,“ uvádza Titl v správe. Ako spracovateľ tohto dopravno-inžinierskeho posúdenia upozorňuje na potrebu riešiť pre lokalitu Na Kope druhé dopravné napojenie severovýchodným smerom na miestnu komunikáciu Lechkého v mestskej časti Sídlisko KVP.