11.09.19

Andrej Danko: Slovensko potrebuje aspoň vnútroštátnu leteckú linku

ilustračné foto: Veronika Janušková
/ ROČ
TASR / ROČ
Autor
Zdieľať:

Slovensko potrebuje aspoň vnútroštátnu leteckú linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou. Je to potrebné preto, aby sme boli schopní udržať tieto letiská v prevádzke.

Skonštatoval to predseda parlamentu a SNS Andrej Danko v súvislosti s tým, že sa národniarom nepodarilo presadiť zámer v podobe národného leteckého prepravcu. Tejto myšlienky sa však nevzdáva.

Poznamenal, že národný letecký prepravca u ministra dopravy nenašiel pochopenie.

Arpád Érsek (Most-Híd) pred stredajším rokovaním vlády uviedol, že projekt národného leteckého prepravcu je stratový projekt. Vyhlásil to základe analýzy, ktorú dal vypracovať. „Analýza ukázala, že to nie je vhodný projekt, preto to do vlády predkladať nebudem,“ povedal minister s tým, že čísla, ktoré z analýzy vzišli, sú pre neho zaväzujúce.

Koncepcia využitia 

„Ja verím, že dospejeme k tomu, čo som vždy hovoril, že potrebujeme aspoň internú lietajúcu linku medzi Košicami, Popradom a Bratislavou, lebo nebudeme schopní udržať tieto letiská, najmä Poprad, v prevádzke. Je tam strašne veľa problémov pri prevádzke v Poprade a tie letiská sú 30 rokov zanedbané aj z hľadiska náletových plôch, aj z hľadiska techniky,“ dodal Danko.

Podľa neho je preto potrebné hľadať nejaký systém. „Jedna z ciest je národný letecký prepravca. To však nemôžeme pri súčasnej finančnej situácii siliť,“ zdôraznil s tým, že v tejto súvislosti viedol aj rokovania, ktoré odovzdal ministrovi dopravy v kontaktoch s určitými prepravcami.

Podotkol, že aj na Slovensku sa už používajú lietadlá na dopravu oveľa častejšie ako v minulosti. „Máme pomerne dobrú infraštruktúru letísk a my musíme hľadať nejakú koncepciu využitia,“ vyhlásil Danko.

Kyvadlová doprava pri Dunaji 

Zároveň skonštatoval, že je tiež „hriech“ nevyužívať Dunaj.

„My sme jeden z mála štátov, ktorý toto zanedbal zo štátov, ktoré sa nachádzajú pri Dunaji. Len to chce naozaj zodpovednú a jasnú debatu, ale chce to aj väčšiu politickú moc,“ doplnil s tým, že Érsek akceptoval, že by sa mohla pre odľahčenie dopravy v Bratislave urobiť nejakým spôsobom kyvadlová doprava pre smer Šamorín a obyvateľov oblastí pri Dunaji.

reklamná správa

Chýba vám zub a odvaha sadnúť si do kresla?

Implantáty nahradia chýbajúce zuby na 100%. Kvalitný materiál a precízna práca sú základom úspechu.

Zistite viac

Podľa opozície je to plytvaním financií

Analýzy zaoberajúce sa národným leteckým dopravcom sú plytvaním financií. Myslia si to opozičná SaS a hnutie OĽaNO, ktoré podľa vlastných slov na neopodstatnenosť tohto projektu upozorňovali.

Liberáli skonštatovali, že zaoberanie sa zriadením národného leteckého dopravcu vnímali od začiatku ako stratu času a mrhanie financiami.

„Už pred pol rokom sme upozorňovali vládu a verejnosť na to, že zriadenie národného leteckého dopravcu je dopredu odsúdené na zánik. Tiež sme varovali, že vypracovanie analýz za 57-tisíc eur je vyhadzovanie peňazí von oknom. Ešte skôr než sa akákoľvek analýza začala robiť, bolo jasné, ako to celé dopadne,“ poznamenal poslanec za SaS Miroslav Ivan s tým, že peniaze za analýzu by mali byť zosobnené.

Ekonomický nezmysel 

OĽaNO označilo národného leteckého aj vodného dopravcu za „ekonomický nezmysel“. Poslanec hnutia Ján Marosz tvrdí, že vláda by sa mala najskôr postarať o „kolabujúcu“ železničnú dopravu a až potom pracovať na nových projektoch.

reklamná správa

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím