„Invázia“ trolejbusov v meste
Prvé trolejbusy začali brázdiť ulice Košíc v roku 1993. V meste prestali premávať pred štyrmi rokmi. Bolo ich celkovo sedem a v týchto dňoch k momentálne dvom funkčným postupne pribudnú ďalšie dva. V utorok (30. 4.) priviezli z Banskej Bystrice hybridný trolejbus a koncom júna pribudne ďalší z Opavy v retro úprave.
Trolejbus SOR TNB 12 zapožičia Dopravný podnik v Banskej Bystrici košickému DPMK približne na jeden mesiac. Trolejbus je vybavený aj trakčnými batériami na jazdu mimo trolejové vedenie, a to na vzdialenosť asi 10 kilometrov. Podobný typ vozidla jazdí ešte
v Brne.
„Pôvodne chceli Košičania kĺbové vozidlo, ale z tohto zámeru zišlo a uprednostnili sólo trolejbus. O jeho prevádzkovom nasadení bude DPMK a mesto Košice informovať,“ informuje na svojich stránkach časopis Československý dopravák.
[ad][/ad]Retro verzia
Vlastníci časopisu sa dohodli s Košičanmi aj na bezplatnom dlhodobom zapožičaní svojho vozidla typu Škoda 15 Tr. Tento trolejbus naposledy fungoval v Opave. Momentálne ho opravujú a upravujú do retro verzie v spoločnosti Ekova Electric tak, aby pripomínal vzhľad vozidiel dodávaných do Košíc v roku 1993. Na jeho oprave pracovali členovia českého dopravného spolku viac než 500 hodín bez nároku na honorár.

Fanúšikovské jazdy
Mesto Košice víta aktivity dopravných nadšencov a teší sa na možnosť zaradiť Československý trolejbus do vozového parku.
„Tento dopravný prostriedok zatiaľ plánujeme, podobne ako v súčasnosti prevádzkovaný Dobrý trolejbus, zaradiť do nepravidelnej trolejbusovej dopravy na rôzne fanúšikovské jazdy, keďže úplné obnovenie tohto druhu dopravy nateraz z viacerých dôvodov nie je možné,“ uviedol pre KOŠICE:DNES Miroslav Sambor z komunikačného oddelenia magistrátu. Dodal, že je to aj v záujme udržiavania prevádzkyschopnosti celého systému trolejbusovej prepravy, ktorá mestu vyplýva zo zákona.
„V budúcnosti, po návrate trolejbusov do ulíc mesta, plánujeme aj pravidelné využitie tohto vozidla. Podľa vzoru iných miest si viem predstaviť, že v cestovnom poriadku bude tento spoj označený ako taký, ktorý je prevádzkovaný špeciálnym historickým vozidlom,“ vyjadril sa primátor Jaroslav Polaček (nezávislý).
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.
Oddnes je časť parkovacích miest na Berlínskej ulici v košickej mestskej časti Sídlisko Ťahanovce spoplatnená. Ako informovala mestská časť na sociálnej sieti, k danému riešeniu dospeli po dlhoročných sporoch na základe dohody medzi mestskou časťou, mestom Košice a súkromným vlastníkom pozemkov, spoločnosťou MPV Družstvo.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.


