12.03.20

Koronavírus výrazne znižuje záujem ľudí o cestovanie

foto: Veronika Janušková

Koronavírus ovplyvnil aj správanie zákazníkov cestovných kancelárií. Zatiaľ čo v zimných mesiacoch zaznamenali úspešné predaje first minute zájazdov, začiatkom jari záujem o dovolenky rapídne klesol.

Košická cestovná kancelária Ferrotour zaznamenala v mesiaci január vyšší predaj first moment dovoleniek ako minulý rok. „Postupne, koncom mesiaca február a v posledných dňoch sa predaj pod vplyvom správ o šírení koronavírusu výraznejšie znížil,“ uviedla riaditeľka cestovnej kancelárie Ferrotour Elena Gregová. Ako postupujú pri zákazníkoch, ktorí si zakúpili dovolenku do krajín ohrozených vírusom, na to nám dodatočne neodpovedala.

reklamná správa

NAJČERSTVEJŠIE MÄSO A VÝROBKY V KOŠICIACH

Kvalitu mäsa garantuje náš vlastný bitúnok. Exkluzívne iba v potravinách KLAS.

Zistite viac

Vrátenie peňazí

Záujem klesol aj o pobyty v netradičných exotických krajinách, na ktoré sa špecializuje BUBO. „Po neuveriteľne úspešných mesiacoch november až január sa predaj v posledných dňoch, samozrejme, pribrzdil. Predpokladáme skôr slabšiu jar. Určite klesol záujem o cesty do Číny aj Iránu,“ opisuje situáciu manažér cestovnej kancelárie Jozef Zelizňák. Pri zájazdoch do Číny a Iránu s odchodom do polovice apríla vracajú peniaze v plnej výške, alebo ponúkajú možnosť vybrať si akýkoľvek iný zájazd.

Čo bude ďalej, nevedia

Menší dopyt po letných dovolenkách registruje aj kancelária FIRO-tour. „Tieto mesiace patria každoročne medzi hluchšie obdobie. Veríme, že situácia sa v priebehu týždňov zlepší a pred letnou sezónou už bude všetko v poriadku,“ uviedla marketingová manažérka cestovky Hana Ivanová.

V súčasnosti prehodnocujú lety na talianske ostrovy, no jednoznačné stanovisko poskytnúť ešte nevedia. „V každom prípade však nechceme hazardovať so zdravím našich klientov a k situácii pristupujeme veľmi citlivo. Momentálne prosíme klientov, ktorí majú zakúpenú letnú dovolenku, o trpezlivosť, keďže prvé lety sú o tri mesiace a nikto momentálne nevie, čo bude dovtedy,“ apeluje na zákazníkov Ivanová.

O stanovisko sme opakovane mailom aj telefonicky žiadali aj dve najväčšie slovenské cestovné kancelárie Hydrotour a Satur. Napriek prísľubu, že nám odpovedia, reakciu na naše otázky sme nedostali.

Šéf BUBO šíril strach zo smrti

Každé nešťastie môže niekomu poslúžiť aj na vylepšenie biznisu. Niektorí poskupovali respirátory, aby ich mohli predávať za vyššiu cenu, iní využívajú paniku, aby si nahnali klientov. Portál O médiách upozornil na video šéfa cestovnej kancelárie BUBO Ľuboša Fellnera, ktorý hovorí o zaručenom tipe ako predísť koronavírusu.

Šéf cestovky vo videu tvrdí, že „na Slovensku bude v marci veľmi zle a bude pribúdať počet nakazených a počet mŕtvych.“ Ako uvádza portál O médiách, Fellner vo videu popiera bezpečnostné opatrenia rešpektovaných zdravotníckych organizácií a sám sa štylizuje za experta, prognostika a špecialistu na koronavírus, ktorý jediný pozná spôsob, ako sa pred touto „pliagou koronavírusu“ zachrániť: Odcestovať do tepla, ktoré koronavírus zabíja, s pomocou ich cestovky.

Po vlne kritiky na jeho osobu natočil Fellner druhé video, v ktorom sa neospravedlňuje, ale hovorí, že „koronavírus je vymyslená vec a absolútna hlúposť“. Vyzýva ľudí, aby pili lipový čas s medom a „nič sa vám nestane. Príde teplo, koronavírus zmizne, a cestujte.“ Obe videá boli nakoniec stiahnuté zo sociálnych sietí.

 

reklamná správa

Newsletter

Prihláste sa na odber newslettra a odoberajte novinky z KOŠICE:DNES

Váš osobný údaj (e-mail) bude spracovaný podľa zásad ochrany osobných údajov, ktoré vychádzajú zo slovenskej a európskej legislativy. Stlačením tlačidla dávate súhlas so spracovaním pre zasielanie našich e-mailových noviniek (nové články, reklamné správy) po dobu max. 5 rokov. Svoj súhlas môžete kedykoľvek zrušiť cez tlačítko "odhlásiť sa z newslettra" v každom e-maile.

Diskusia

Používaním stránok KOŠICE:DNES.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.Viac info

súhlasím