14 vecí, ktoré si čašník môže myslieť, ale nepovie vám ich
V súčasnosti sa čoraz viac ľudí rozhodne pre jedlo z reštaurácie. To, čo sa deje za dverami kuchyne, však málokto vie. V tomto článku vám prinášame zoznam vecí, ktoré si čašníci môžu myslieť, ale nepovedia vám ich.
V čom čašníci klamú?
1.Zákazníkom nemôžeme hovoriť, že nám nejaké jedlo, ktoré podávame, nechutí. V jednoduchosti povedané, ak sa čašníka opýtate na to, ako konkrétne jedlo chutí, odpovie: „Je to jedno z našich najobľúbenejších jedál”. S najväčšou pravdepodobnosťou konkrétny pokrm nemá rád.
2. Ak hľadáte svojho čašníka a iný vám povie, že išiel po niečo do skladu, s najväčšou pravdepodobnosťou išiel fajčiť.
3. V prípade, že si zákazník objedná mrazený nápoj, ktorý je zložitý na prípravu, odpovedia: „Ospravedlňujeme sa, ale momentálne je tento drink nedostupný”. Naopak, ak si namiesto tohto nápoja objednáte vodu, zrazu budú mať to, o čo ste pôvodne žiadali, pretože by sa to mohlo odzrkadliť na výške účtu.
4. Ak je dezert, ktorý ste si vybrali domáci, neznamená, že ho vyrábajú priamo v danej reštaurácii. Môže byť dovezený z cukrárne vzdialenej niekoľko kilometrov.
Čo čašníkov vytáča najviac?
5. Potrebujete nápoj tak rýchlo, že musíte lúskať či pískať? Po tomto vašom prejave je viac než pravdepodobné, že vám ho čašník donesie najskôr o 10 minút.
6. „Chceme, aby si zákazníci jedlo vychutnali, ale keď dojedia mali by odísť.” Ostanete v divadle, keď skončí predstavenie?
7. Keď jeden človek rozhodne, že treba pre všetkých šiestich ľudí vodu, čašník ju donesie, a následne odnesie, keďže sa jej polovica ani nedotkla.
Čo čašníci chcú aby zákazníci vedeli?
8. Niekedy, ak je zákazník milý, dostane od čašníka nápoj zdarma. Vedenie to rozčuľuje, ale čašník vie, že toto gesto sa odzrkadlí v prepitnom, čiže v konečnom dôsledku to bude pre neho prospešné.
9. Keď s niečím počas večere nesúhlasíte, a zrazu príde niekoľko ďalších čašníkov k vášmu stolu a začnú vám nalievať vodu, alebo pri vedľajšom stole dopĺňať koreničky, vedzte, že to počuli.
10. V prípade, že uvažujete nad čistotou, skúste skontrolovať toalety. Keď vás nemilo prekvapia, nečakajte niečo lepšie od kuchyne, v ktorej sa pripravujú vaše pokrmy.
Ako byť dobrým zákazníkom?
11. Dôverujte vášmu čašníkovi. Môžete prísť, posadiť sa a povedať: „Dobrý deň, sme tu prvýkrát, viete nám pomôcť s výberom jedla? Tu je náš rozpočet.” Čašníka to veľmi poteší.
12. Ak sa vám niečo nepáči, zbytočne po čašníkoch nekričte. Jednoducho im to vráťte a vyberte si niečo iné.
Čo tvrdia majitelia podnikov?
13. „Pri prijímaní do zamestnania vždy hľadám niekoho, kto strávil nejaký čas ako čašník. Čo som sa naučil pri čakaní na stoly, bolo oveľa cennejšie než čokoľvek, čo som sa naučil na vysokej škole, pokiaľ ide o to, ako komunikovať s ľudskou rasou.”
Posledným, 14. pravidlom je poriadne si premyslieť, ako sa k čašníkovi správate, a hrubosť radšej dať bokom. A, nezabudnite dobrého čašníka odmeniť zopár drobnými!
Zdroj: (rd.com, vu)
Odporúčané články
Vo veku 96 rokov zomrel priamy účastník Slovenského národného povstania Karol Kuna.
Bryndza, slovenský národný poklad, sa stáva čoraz obľúbenejšou súčasťou modernej kuchyne. Recept na plnené šampiňóny s bryndzovým krémom a pažítkou predstavuje chutné spojenie tradičných chutí a jednoduchého, no elegantného občerstvenia, ktoré sa hodí na každú príležitosť.
Tento recept ponúka chutný a zdravý spôsob, ako pripraviť papriky so sviežou plnkou z bulguru, fety a aromatických byliniek. Skvelá voľba pre ľahší obed alebo večeru.