Ako vás na Vianoce obchody donútia k nákupu? Používajú TIETO psychologické triky
Budovanie očakávaní
Najjednoduchším príkladom je adventný kalendár. Práve ten nám dáva pocit, že sa máme každý deň na čo tešiť. Vďaka tomu sa tešíme na to, že dostaneme odmenu viac ako na odmenu samotnú. Naše podvedomie nás inštinktívne priťahuje k tomu, čo v nás tieto pozitívne emócie vyvoláva. To využívajú značky, ktoré sa snažia spojiť svoje produkty v mysliach zákazníkov práve s týmito pocitmi.
Samostatnú kategóriu tu tvoria mysteriózne balíčky, ktorých obsah je neznámy a človek si ich kúpi už len kvôli tomu, aby zistil, čo sa v nich nachádza.
Patria sem aj pripravované produkty z nových vianočných kolekcií, na ktoré sa zákazníci automaticky tešia, keďže vedia, že spoločnosť každý rok pripraví niečo nové. Práve vďaka takýmto marketingovým ťahom si ľudia zvyknú obchod zapamätať a vracať sa do neho.
Personalizované produkty
Ľudia automaticky prikladajú hodnotu veciam, ktoré sú navrhnuté špeciálne pre nich. Máme vďaka nim pocit, že naša vlastná identita je vnímaná aj inými a prenášame emocionálne putá s našimi blízkymi na veci od nich.
Vďaka tomu, že nám firma ponúka možnosť prispôsobiť si produkty podľa vlastných potrieb, nevedomky si k značkám vytvárame emocionálne puto a stávajú sa pre nás osobnými. Následne si začneme značku viac všímať a vraciame sa k nej s pozitívnymi pocitmi.
Zdroj: (theconversation.com, forbes.com, DK)
Odporúčané články
Na veľkosti záleží – určite pokiaľ ide o okná. V moderných domoch a bytoch sú veľké a široké okná žiadaným prvkom. Poskytujú množstvo prirodzeného svetla, krásne výhľady a úžasnú atmosféru. Správne vybraté závesy a záclony dokážu zachovať estetiku a funkčnosť veľkých okien, ako aj vítané tienenie a skrášlenie priestoru.
Primátor mesta Košice, Jaro Polaček, podpísal memorandum o porozumení s Úradom vysokého komisára OSN pre utečencov (UNHCR Slovensko), čo je krok, ktorý by mal posilniť spoluprácu a podporu pre ľudí, ktorí hľadajú nový domov v Košiciach. Informuje o tom mesto Košice.
Príprava fontán v Košiciach pre novú sezónu je v plnom prúde. Pracovníci zo Správy mestskej zelene v Košiciach už niekoľko týždňov usilovne pracujú, aby boli košické fontány pripravené na nadchádzajúcu sezónu. Hovorca Správy mestskej zelene (SMsZ) v Košiciach Marek Lukáč uviedol, kedy budú košické fontány spustené.