Ako vás na Vianoce obchody donútia k nákupu? Používajú TIETO psychologické triky
Vianočné kampane, veľké zľavy či doprava zadarmo. Pred Vianocami akoby sa so zľavami roztrhlo vrece. Ako ovplyvňujú naše nákupné správanie a prečo zrazu máte pocit, že všetko potrebujete?
Ide naozaj o triky alebo o geniálny marketing spoločností? Pred sviatkami ako je Valentín či Veľká noc sú obchody plné tematických cukroviniek a čokolád. Vianočné sviatky sú pre obchodníkov ešte viac využiteľné. Obchody sú náhle vyzdobené vianočnými ozdobami, falošným snehom a vločkami a niektoré dokonca aj vysvietené vianočnými svetielkami. A vy máte nielen chuť sa nimi kochať, ale v nich aj nakúpiť. Prečo je to tak?
Efekt nedostatku
Vďaka efektu nedostatku máme náhle pocit, že ak je niečo zriedkavé alebo dostupné len na krátku dobu, je potrebné tomu venovať aj väčšiu pozornosť. Tým, že máme dátum Vianoc zafixovaný v našich mysliach, poznáme presný deň, do ktorého musíme stihnúť tieto veci nakúpiť.
Navyše ako zriedkavé nevnímame len tieto produkty, ale aj celý sviatok. Máme v hlave pocit, že ak sa nezúčastníme vianočných nákupov, prídeme o dôležitý sociálny zážitok. S týmto efektom sa spája pominuteľnosť kampaní. Tým, že poznáme presný dátum, kedy sa daná kampaň skončí, máme aj pocit, že ju musíme stihnúť.
V skratke, vnímame, že ak niečo nekúpime, alebo celkovo nebudeme robiť vianočné nákupy, budeme mať pocit, že sme prišli o niečo vzácne. Netreba teda zabúdať na to, že Vianoce nie sú jediným sviatkom, kedy môžete svojej rodine dokazovať, ako vám na nej záleží.
Pokračovanie nájdete na druhej strane.
Odporúčané články
Na veľkosti záleží – určite pokiaľ ide o okná. V moderných domoch a bytoch sú veľké a široké okná žiadaným prvkom. Poskytujú množstvo prirodzeného svetla, krásne výhľady a úžasnú atmosféru. Správne vybraté závesy a záclony dokážu zachovať estetiku a funkčnosť veľkých okien, ako aj vítané tienenie a skrášlenie priestoru.
S príchodom jari Košice rozkvitli vďaka nádherným výsadbám narcisov, hyacintov, tulipánov a ďalších kvetín, ktoré do mestskej zelene pridala Správa mestskej zelene v Košiciach (SMsZ). Za posledných päť rokov mestská zeleň vysadila takmer 1,2 milióna kvetov, z toho takmer 16 000 trvaliek, 300 000 letničiek a viac ako 810 000 cibuľovín.
Vďaka dotačnému programu Košického samosprávneho kraja s názvom Terra Incognita – Krajina nespoznaná, vyrastie v meste Gelnica nová vyhliadka. KSK zo svojho rozpočtu poskytuje financie na podporu cestovného ruchu v rámci celého regiónu. Sprístupnenie vyhliadky pre verejnosť je podľa zhotoviteľa diela predpokladané na leto 2025.