Google zverejňuje údaje o pohybe počas pandémie. Ako si počínajú ľudia v Košickom kraji?
Dáta z Google ukazujú, ako sa pohybujú Slováci po prijatí opatrení proti COVID – 19. Až 34% ľudí v Košickom kraji už netrávi čas v práci.
Spoločnosť Google sa podelila o hodnotné anonymizované dáta, ktoré dlhodobo zbiera napríklad aj v Google mapách, aby tak zvýšila informovanoť verejnosti a pomohla v boji proti COVID-19.
Cieľom správy o mobilite spoločnosti je poskytnúť informácie, ako sa zmenilo správanie a pohyb ľudí po zavedení pravidiel na boj proti COVID-19.
V grafoch, ktoré Google poskytol sú znázornené vývojové trendy, ktoré znázorňujú mobilitu ľudí na miestach , ako sú maloobchody a voľnočasové prevádzky, potraviny, lekárne, parky, autobusové a železničné stanice. pred COVID-19 a po tom, ako sa COVID-19 objavil.
[ad][/ad]Ochrana súkromia
Správa o mobilite spoločnosti bola vypracované tak, aby poskytla užitočné informácie o pohybe ľudí no zároveň Google dbal na dodržanie ochrany osobných údajov a súkromia.
Štatistika bola vytvorená pomocou agregovaných anonymizovaných údajov od používateľov, ktorí mali na svojich mobiloch, tabletoch a počítačoch zdieľanie polohy. Porovnávali sa historické údaje s aktuálnym stavom.
Celoslovenský trend správania si viete pozrieť TU. Údaje sú aktuálne k 29.3. 2020.
● navštevujú zamestnanie o 34% menej,
● v obchodoch sa pohybujú menej o 84%,
● v potravinách sa pohybujú menej o 90%,
● na autobusových staniciach a železničných sa pohybujú menej o 60%,
● doma trávia čas o 9% viac času,
● v parkoch trávia o 67% viac času (v Košickom kraji je to najväčší nárast oproti iným krajom).
Košický kraj
Trendy mobility pre miesta, ako sú reštaurácie,kaviarne, nákupné centrá, zábavné parky, múzeá, knižnice a kiná.
Trendy mobility pre miesta, ako je potraviny trhy, sklady potravín, poľnohospodári trhy, obchody so špeciálnymi potravinami, drogérie a lekárne.
Trend mobility v miestach, ako sú národné parky, parky, parky so psami, námestia a verejné záhrady stúpol najvýraznejšie. Košický kraj tak vedie v náraste návštevnosti parkov na Slovensku.
Trendy mobility pre miesta ako verejná doprava uzly autobusov a železničných staníc.
Trendy mobility na pracovisku.
Trend trávenia času doma.
Uvedené údaje sú porovnávané s obdobím od 3.januára do 6 februára 2020.
Ako dlho sú Google štatistiky k dispozícii?
Google tieto dáta o pohybe obyvateľstva dá k dispozícii na obmedzený čas, pokiaľ ich úradníci verejného zdravotníctva budú považovať za užitočné pre zastavenie šírenia COVID-19.
Foto: zdroj Google
(Roman Šmelko)
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Na Slovensku i vo svete si rímskokatolícka cirkev 1. novembra pripomína prikázaný sviatok Všetkých svätých, zatiaľ čo 2. november je venovaný Pamiatke zosnulých, známej ako Dušičky. Počas týchto dní ľudia tradične navštevujú cintoríny, zapaľujú sviečky a zdobia hroby svojich blízkych. Spomienka na tých, ktorí už nie sú medzi nami, má korene hlboko v histórii a je spojená s dávnymi rituálmi i kresťanskou nádejou na vzkriesenie.
Bryndza, slovenský národný poklad, sa stáva čoraz obľúbenejšou súčasťou modernej kuchyne. Recept na plnené šampiňóny s bryndzovým krémom a pažítkou predstavuje chutné spojenie tradičných chutí a jednoduchého, no elegantného občerstvenia, ktoré sa hodí na každú príležitosť.
Tento recept ponúka chutný a zdravý spôsob, ako pripraviť papriky so sviežou plnkou z bulguru, fety a aromatických byliniek. Skvelá voľba pre ľahší obed alebo večeru.