Námraza na mrazničke väčšia ako 3 mm zvyšuje náklady na elektrinu pre spotrebič o 75 percent

Námraza na mrazničke väčšia ako 3 mm zvyšuje náklady na elektrinu pre spotrebič o 75 percent. Výmenou staršej chladničky, ktorej spotreba môže dosiahnuť 770 kWh za modernú so spotrebou nižšou než 220 kWh možno ušetriť 71 percent nákladov na energie pre spotrebič z ročnej spotreby. Informuje o tom projekt Life IP – Zlepšenie kvality ovzdušia vo svojej brožúre.
Medzi radami pre úsporu energie v domácnostiach sa odporúča využívanie denného svetla na maximum, pravidelné zbavovanie svietidiel prachu či výmenu klasických žiaroviek za moderné kompaktné žiarivky alebo LED žiarovky.
Rovnako sa odporúča vetrať krátko a intenzívne. „Namontujte termostatické ventily na radiátory, ktoré umožňujú automatickú reguláciu teploty v miestnosti, a ušetrite 10 až 15 percent energie. Vyberajte správnu veľkosť bojlera. Veľkosť bojlera môžete určiť spotrebou 50 l na 1 dospelú osobu za deň, pričom na dieťa počítajte polovičný objem. Pri trojčlennej rodine sa odporúča 120 l bojler,” uvádza sa v brožúre. Pri sprchovaní je vhodné použitie úsporných sprchovacích hlavíc alebo perlátorov, ktoré dokážu znížiť spotrebu vody aj o 40 percent.
Na oknách sa odporúčajú tepelné fólie, ako aj kvalitné tesnenie medzi oknami. Cez deň by mali byť žalúzie a závesy odtiahnuté pre využívanie slnečných lúčov na vyhriatie miestností.
Zdroj: (SITA, DSe;bfe)
Odporúčané články

Prvý jún sa už desaťročia spája s radosťou, hrou a oslavami detí. Medzinárodný deň detí (MDD), ktorý sa každoročne slávi v desiatkach krajín vrátane Slovenska, nie je len dňom zábavy, ale aj pripomienkou práv a potrieb najmladších členov spoločnosti.

Voňavá kapusta, šťavnaté kačacie mäso a mäkké zemiakové lokše – kombinácia, ktorá neklame. Tento tradičný slovenský recept prináša sviatočnú atmosféru na každý tanier. Plnené lokše sú poctivým jedlom, ktoré zahreje nielen žalúdok, ale aj dušu.

Výskum Fakulty masmediálnej komunikácie UCM v Trnave ukázal, že Generácia Z má problém rozpoznať politickú reklamu, nerozlišuje medzi názorom, informáciou a manipuláciou a nevie, čo je dezinformácia.