Vianoce boli štedrejšie ako vlani, pri darčekoch sme sa uskromnili
Tohtoročné vianočné stoly boli aj napriek pandémii na Slovensku štedrejšie ako vlani, pri darčekoch sa Slováci trochu uskromnili. Vyplýva to z prieskumu Slovenskej sporiteľne (SLSP).
Podľa štatistík SLSP zaplatili zákazníci kartou v potravinách počas štyroch decembrových týždňov približne o 10 % viac ako vlani. Priemerná platba v potravinách medziročne narástla z 20 na 22 eur.
Poklesol však objem platieb za nákup oblečenia či topánok, a to približne o 20 %. O desatinu poklesli platby za športové potreby, knihy, hračky, papiernictvo či ďalšie potreby a doplnky.
Celkovo však decembrové platby kartou klientov SLSP v obchodoch a na internete dosiahli vyše 733 miliónov eur, čo je iba o 1 % menej ako počas rovnakého obdobia minulého roku.
[ad][/ad]Adventné víkendy
„Adventné víkendy patria tradične medzi najsilnejšie dni v roku, keď sa Slováci pripravujú na Vianoce. Tento rok najviac míňali počas tretieho adventného víkendu, teda 12. až 13. decembra. Okrem toho, že išlo o posledný víkend, keď boli otvorené obchody, bol to zároveň aj povýplatný termín. Celkovo bol však najsilnejším decembrovým dňom piatok 18. decembra, počas ktorého naši klienti zaplatili v kamenných obchodoch kartou nákupy za viac ako 20 miliónov eur,“ priblížila hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková.
Najslabším dňom v kamenných obchodoch bol podľa nej piatok 25. decembra a v e-shopoch Štedrý deň.
Nakupovanie v decembri
Pokiaľ ide o kamenné prevádzky, Slováci podľa Cesnakovej v decembri najviac míňali na jedlo, nasledovalo oblečenie a obuv a na tretej priečke boli pohonné látky.
V e-shopoch je už tradične na prvom mieste oblečenie a obuv, ľudia však nakupovali vo veľkom aj darčeky na trávenie voľného času a koníčky, míňali aj na drogériu, kozmetiku, skrášľovacie služby či na lekársku starostlivosť.
[ad2][/ad2](TASR)
Odporúčané články
Pivovarský guláš patrí medzi najobľúbenejšie jedlá, ktoré spájajú silnú chuť hovädzieho mäsa, karamelizovanej cibule a výrazného vývaru. Vďaka pivu získava jemnú horkasto-sladkú arómu a plnšiu chuť, ktorá sa počas pomalého dusenia dokonale prepojí.
Návrat do práce po materskej či rodičovskej dovolenke pre mnohé Slovenky znamená nielen osobnú, ale aj ekonomickú výzvu. Podľa prieskumu 365.bank sa až takmer polovica žien po návrate do zamestnania ocitá na rovnakej platovej úrovni ako pred odchodom na materskú, no tretina zarába menej. Vyšší príjem po návrate uviedlo len 15 % opýtaných.


