Dopravný podnik spustil predaj trolejbusov
Zbaviť sa siedmich vozidiel a inkasovať približne 40-tisíc eur, taký je aktuálny plán Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) v trolejbusovej doprave. Primátor Richard Raši zdôvodňuje nezáujem o tento druh dopravy nemožnosťou využiť eurofondy aj na trolejovú infraštruktúru.
DPMK plánuje dva roky po odstavení trolejbusovej dopravy predať tri krátke Škody 14 Tr. a štyri kĺbové Škody 15 Tr. M. minimálne za 40 721,20 eura bez DPH. Vyhlásilo na to verejnú obchodnú súťaž. Prihlásiť sa s ponukou o jeden až sedem kusov vozidiel môžu tak fyzické, ako aj právnické osoby najneskôr do 23. januára. Minimálna cena za vozidlo je stanovená znaleckým posudkom od 5 027,20 eur do 6 625,50 eur bez DPH. Rozhodujúca pri predaji má byť výška ponúknutej sumy za trolejbus.
Smer Ukrajina?
V prípade, ak sa podarí DPMK nájsť pre vozidlá kupca, pravdepodobne poputujú rovnako ako vyradené električky T3 na Ukrajinu. V októbri tak totiž dopadlo 33 identických trolejbusov Škoda 14 Tr. a 15 Tr. v Bratislave. Dopravný podnik Bratislava za nich od pražskej firmy Mezinárodní inovativní kancelář Bratislava dostal 54 100 eur.
Nie sú eurofondy
Po Košiciach v minulosti jazdilo dokopy 27 trolejbusov, z toho 20 kĺbových a 7 krátkych. Pred časom už DPMK nechal niekoľko nepojazdných kusov vyradiť. Tento odpredaj by preto veľmi pravdepodobne znamenal definitívny koniec trolejbusov v meste, aj keď to z oficiálnych miest ešte nezaznelo.
Primátor Richard Raši v rozhovore pre KOŠICE:DNES koncom uplynulého roka k téme trolejbusov uviedol, že aj keď v roku 2010 sľuboval rozšírenie trolejbusového okruhu, v súčasnosti sú trolejbusy na okraji záujmu pre chýbajúcu možnosť financovať trolejovú infraštruktúru z eurofondov.
„Pokiaľ by bola možnosť čerpať eurofondy na trolejbusy vrátane trolejového vedenia, tak do toho pôjdeme. Škoda, že na rozdiel od iných miest, ktoré majú trolejbusy, u nás bola trolejbusová doprava vybudovaná na krátkom úseku a z hľadiska poskytovania dopravy je minoritná. To znamená, že aj náklady na réžiu a prevádzku nám kvôli tomu stúpajú. Keby tvorili 50 percent dopravy, tak je to ekonomicky úplne iná situácia,“ vysvetlil Raši.
Foto: Iva Fleischer
Odporúčané články
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.
Krátko po polnoci v utorok 2. decembra prijala polícia oznámenie, že v byte obytného domu horí. Preto v noci polícia vyslala do MČ Západ na Gudernovú ulicu číslo 1 všetky záchranné zložky. Príčinou požiaru bola zrejme zapálená cigareta, v byte našli hasiči 80-ročnú ženu bez známok života.
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.