Dopravný podnik spustil predaj trolejbusov
Zbaviť sa siedmich vozidiel a inkasovať približne 40-tisíc eur, taký je aktuálny plán Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) v trolejbusovej doprave. Primátor Richard Raši zdôvodňuje nezáujem o tento druh dopravy nemožnosťou využiť eurofondy aj na trolejovú infraštruktúru.
DPMK plánuje dva roky po odstavení trolejbusovej dopravy predať tri krátke Škody 14 Tr. a štyri kĺbové Škody 15 Tr. M. minimálne za 40 721,20 eura bez DPH. Vyhlásilo na to verejnú obchodnú súťaž. Prihlásiť sa s ponukou o jeden až sedem kusov vozidiel môžu tak fyzické, ako aj právnické osoby najneskôr do 23. januára. Minimálna cena za vozidlo je stanovená znaleckým posudkom od 5 027,20 eur do 6 625,50 eur bez DPH. Rozhodujúca pri predaji má byť výška ponúknutej sumy za trolejbus.
Smer Ukrajina?
V prípade, ak sa podarí DPMK nájsť pre vozidlá kupca, pravdepodobne poputujú rovnako ako vyradené električky T3 na Ukrajinu. V októbri tak totiž dopadlo 33 identických trolejbusov Škoda 14 Tr. a 15 Tr. v Bratislave. Dopravný podnik Bratislava za nich od pražskej firmy Mezinárodní inovativní kancelář Bratislava dostal 54 100 eur.
Nie sú eurofondy
Po Košiciach v minulosti jazdilo dokopy 27 trolejbusov, z toho 20 kĺbových a 7 krátkych. Pred časom už DPMK nechal niekoľko nepojazdných kusov vyradiť. Tento odpredaj by preto veľmi pravdepodobne znamenal definitívny koniec trolejbusov v meste, aj keď to z oficiálnych miest ešte nezaznelo.
Primátor Richard Raši v rozhovore pre KOŠICE:DNES koncom uplynulého roka k téme trolejbusov uviedol, že aj keď v roku 2010 sľuboval rozšírenie trolejbusového okruhu, v súčasnosti sú trolejbusy na okraji záujmu pre chýbajúcu možnosť financovať trolejovú infraštruktúru z eurofondov.
„Pokiaľ by bola možnosť čerpať eurofondy na trolejbusy vrátane trolejového vedenia, tak do toho pôjdeme. Škoda, že na rozdiel od iných miest, ktoré majú trolejbusy, u nás bola trolejbusová doprava vybudovaná na krátkom úseku a z hľadiska poskytovania dopravy je minoritná. To znamená, že aj náklady na réžiu a prevádzku nám kvôli tomu stúpajú. Keby tvorili 50 percent dopravy, tak je to ekonomicky úplne iná situácia,“ vysvetlil Raši.
Foto: Iva Fleischer
Odporúčané články
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Požiar zo začiatku novembra, ktorý v Mašličkove pripravil o život dve deti, opäť nastolil otázku riešenia nelegálnych osád. Za Luníkom IX ostalo ďalších 56 chatrčí a býva tam okolo 300 ľudí. O riešení situácie sme sa rozprávali so starostom MČ Luník IX, Marcelom Šaňom. V rozhovore približujeme projekt prestupného bývania.
Medzi Bratislavou a Košicami spustili nové letecké spojenie. Prvý let smeroval z hlavného mesta do metropoly východu, následne lietadlo s cestujúcimi z Košíc smerovalo do Bratislavy. Odštartovala tak vnútroštátna linka, ktorá prepojí dve najväčšie mestá na Slovensku. Linka bude lietať deväťkrát týždenne, cestujúcich odvezie moderný Airbus A321. Jeho kapacita je 239 sedadiel. Obsadenosť prvého letu z Košíc dosiahla 97 percent, letieť sa ním chystalo 233 cestujúcich.


