Obmedzenia dopravy zasiahnu aj Moldavskú
Modernizácia električkových tratí (MET) priniesla dopravné obmedzenia aj na Moldavskú ulicu.
Vodiči idúci najmä v čase rannej špičky po mimoriadne frekventovanej dopravnej tepne sa na úseku od kruhového objazdu až po čerpačku Slovnaft musia uspokojiť len s jedným jazdným pruhom. Navedie ich naň dočasné dopravné značenie. Druhý jazdný pruh je uzatvorený, oddelený zábranami a už rozkopaný.
„Dôvodom je výstavba nového káblovodu pre novú električkovú meniareň na Moldavskej ceste v rámci druhej etapy modernizácie košických električkových tratí,“ informoval Miroslav Sambor z komunikačného referátu košického magistrátu.
[ad][/ad]Podľa neho budú vodiči jazdiť v jednom pruhu v tomto úseku až do konca októbra. Dovtedy sú totiž naplánované práce na výstavbe káblovodu.
Odporúčané články
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.

