Komu patrí rozbitý nadchod?
Prejsť cez rozbitú či chýbajúcu dlažbu na schodoch si vyžaduje nemalú dávku odvahy. Ľudia, ktorí tadiaľ denne prechádzajú, môžu veľmi ľahko prísť k úrazu. Čo je však horšie, tento problém môže okoloidúcich zvádzať k prekročeniu zvodidiel a prechodu na druhú stranu priamo cez cestu na rušnom obchvate.
Stavba diaľničného privádzača Červený rak – VSS bola ukončená a odovzdaná verejnosti do užívania v roku 2002. Obstarávateľom bola Slovenská správa ciest (SSC) Bratislava a zhotoviteľom Cestné stavby Košice. Oslovili sme teda SSC, no podľa nej by nadchod mal patriť mestu.
,,Uvedený nadchod pre peších, vrátane schodísk, nemá mesto Košice vo svojom majetku. Realizátorom nadchodu bol v rámci výstavby cestného diaľničného privádzača Cestný investorský útvar Košice,“ informoval nás Miroslav Sambor z komunikačného oddelenia košického magistrátu.
Problémom však je, že Cestný investorský útvar Košice bol v minulosti jednou z vnútorných organizačných jednotiek Slovenskej správy ciest, no dnes už neexistuje.
Aj keď nadchod nie je vo vlastníctve mestskej časti Barca, tá sa oň zaujíma. ,,O zimnú údržbu nadchodu sme sa na vlastné náklady postarali, viac robiť nemôžeme. Ťažko povedať, či je to prevedené do majetku mesta alebo to ostalo nevysporiadané po pôvodnom investorovi,“ uviedol starosta Barce František Krištof.
Výstavba obchvatu, ktorého súčasťou je aj nadchod v Barci, umožnila odklon tranzitnej dopravy do Prešova a Michaloviec mimo centra mesta. Keďže však dodnes nie je jasné, komu nadchod patrí, opravy sa pravdepodobne tak skoro nedočká.


Matúš Pačinda
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Prvý decembrový deň úderom sedemnástej hodiny štartuje rozsvietením vianočného stromčeka a výzdoby pri súsoší Immaculata na Hlavnej ulici program 31. ročníka Košických rozprávkových Vianoc.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.
Študenti tvoria špecifickú kategóriu, keďže prahnú väčšinou po štýlových novinkách na trhu. Či už ide o stredoškolákov pripravujúcich sa na maturitu alebo vysokoškolákov, darčeky pre nich musia byť praktické, technologicky vyspelé alebo musia pomáhať pri relaxácii a sebarozvoji. Prinášame tipy na darčeky, ktoré sú ideálne pre študentov a dajú sa kúpiť v Košiciach alebo objednať s rýchlym dodaním.