Košičania kritizujú (ne)kvalitu rekonštruovanej trate
Nervozita Košičanov pri pohľade na rozkopané mesto s blížiacimi sa termínmi ukončenia rekonštrukcie električkovej trate rastie. V posledných dňoch pribúda aj kritika na (ne)kvalitu už vybudovaných úsekov.
Ako sme už v denníku košice:dnes písali, najmä prejazdy na Kuzmányho ulici sa stali terčom viacerých upozornení na sociálnych sieťach. Na fotografiách je vidieť nepresne umiestnené gumené tesnenie pri koľajniciach či dlažbu, ktorá sa dá rozobrať ako lego.
“Keby som chcel, pokojne si to zoberiem domov, lebo to na miesto ani poriadne vložené nie je,” komentuje dlažbu na jednom z prejazdov všímavý Košičan.
“Viete si predstaviť, ako to bude vyzerať o rok?” pýta sa ďalší. Košičanom sa nepáči ani to, že na Staničnom námestí v posledných dňoch nebolo vidieť žiadny pohyb. Podľa príspevkov na facebooku bolo stavenisko niekoľko dní takmer bez pohybu a bez robotníkov.
„Na železničnej stanici sa už začala trojsmenná realizácia rekonštrukčných prác na koľajniciach,“ píše ironicky autor príspevku. „Už to nie je ani sranda. Čakajú, kým začne pršať?“ rezignovane sa pridávajú ďalší.

Zo stanice robotníkov presunuli
Má to však svoj dôvod. Pred časom nám ho objasnil majiteľ firmy Dúha, ktorá je zhotoviteľom stavby, Miroslav Remeta. Ako uviedol pre košice:dnes kapacity zo Staničného námestia stiahli na urgentnejšie úseky, najmä na Kuzmányho a Štúrovu ulicu a priľahlé križovatky.
Nespokojnosť s kvalitou niektorých prác vyjadril aj primátor Richard Raši.
„Mesto stavbu kontroluje pravidelne, o nedostatkoch vieme a intenzívne komunikujeme so zhotoviteľom. Žiadnu časť stavby sme ešte neprebrali a s vadami ju ani nepreberieme,“ uviedla hovorkyňa magistrátu Linda Šnajdárová.
Dúha: Na opravy máme čas
Zhotoviteľ stavby rekonštrukcie električkovej trate (IKD) konzorcium prešovskej firmy Dúha a poľskej spoločnosti ZUE z Krakova situáciu nevníma dramaticky. Ako sme sa dozvedeli od mediálnej zástupkyne Dúhy Natálie Raslavskej, všetky nepodarky na Kuzmányho ulici, na ktoré najčastejšie Košičania poukazujú, opravia a majú na to ešte čas.
“Termín ukončenia prác na sprejazdnenie križovatiek Kuzmányho – Štúrova – Žižkova a Kuzmányho – Poštová, je stanovený na nedeľu 19. júla 2015. Pri kritizovaných nedostatkoch ide o rozpracované a nedokončené časti stavby, ktoré nie sú finálne pripravené na odovzdanie. Stavba sa bude ešte ukončovať, dlažba sa bude špárovať a gumové tesnenia ako aj koľajnice budú následne zafixované a upravované. Križovatky na Kuzmányho ulici sme sprejazdnili pre verejnosť, lebo našou snahou je čo najmenej obmedziť dopravu a čo najviac vyjsť v ústrety Košičanom,” tvrdí Raslavská.
Ďalšiu kritiku na kvalitu práce už Dúha komentovať nebude. „Práce na diele ešte neboli ukončené a stavba je stále v realizácii. Technológie prác na seba nadväzujú a konečný efekt môže byť viditeľný až pri celkovom ukončení pred prebratím investorom. K nedokončeným častiam stavby sa už vyjadrovať nebudeme,” zdôvodňuje firma svoje rozhodnutie.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od spustenia leteckej linky medzi Košicami a Bratislavou po ohlásenie kandidatúry Ladislava Lörinca na prímátora. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
O zmene nebezpečnej križovatky pri amfiteátri na Festivalovom námestí sa hovorí už dlhé roky. Obyvatelia Košíc si môžu všimnúť obrovské žeriavy na stavbe polyfunkčného objektu, zmenu dopravy je badať na časti Starej spišskej cesty. Práce na zmene križovatky mali podľa magistrátu začať v septembri tohto roka. Prevažnú časť má budovať developer. Mesto sa finančne bude podieľať na prestavbe križovatky spolu s investorom CTR.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.


