Košické špičky prezradili, čo funguje vo svete marketingu
Raňajkový event plný sviežich marketingových nápadov a trendov si minulý týždeň užili študenti, podnikatelia a všetci, ktorých zaujíma svet marketingu. Košické esá – online marketingová agentúra Promiseo a mediálny dom KOŠICE:DNES – spojili svoje vedomosti, znalosti a skúsenosti, aby ich odovzdali do správnych rúk…
Z inšpiratívneho eventu nalačno nikto lačný neodišiel. Koncept chutných raňajok s prednáškami a diskusiami mal medzi poslucháčmi úspech. Dozvedeli sa, načo sa zamerať pri pôsobení na sociálnych sieťach, aké budú vychytávky a trendy v blízkej budúcnosti, ale i to, ako pracovať s obsahom, ako k nemu pristupovať a distribuovať ho. Nechýbali ani informácie o súčasnom stave online prostredia a marketingových aktivitách.
Zabúda sa na obsah?
Prezentujúci boli skúsení odborníci z oblasti online marketingu a tvorby obsahu. Ako prvý prednášal Juraj Karlík, šéf online mediálneho domu KOŠICE:DNES. Vo svojej prednáške „Content is The King“ sa zameral na význam obsahu ako i na rozdiel medzi natívnou reklamou a „piár“. „Verím, že sme poslucháčom priniesli nové poznatky, ktoré sú síce vo svete známe, ale u nás sa ešte v takom rozsahu nevyužívajú. Content marketing, natívna reklama je ešte stále v našich končinách také nóvum.“ Vo svojej prednáške takisto zdôraznil, že na obsah sa často zabúda. Prezradil, ako k jeho tvorbe pristupovať a distribuovať ho, aby sa dosiahol očakávaný výsledok s dlhodobejším efektom.
Ako sa na sociálnych sieťach zorientovať
Ako druhý v poradí prednášal Samuel Biroš, marketingový špecialista z Promiseo na tému trendy na sociálnych sieťach a na čo sa zamerať. Sociálne siete hýbu svetom. Je to totiž ideálne miesto na komunikáciu s koncovým zákazníkom, na budovanie značky alebo na priamy predaj. Dôležité je vedieť sa na Facebooku a Instagrame zorientovať, prispôsobiť sa novým trendom. „Som veľmi rád, že po prednáške sme mali príjemnú debatu. „Nemám rád, keď rozprávam iba ja. Je super, že tu budujeme komunitu marketérov, alebo ľudí, ktorí sa zaujímajú o marketing. Privítal by som aj viac takýchto eventov. Aj my, aj KOŠICE:DNES vieme poskytnúť vlastné know-how. Ak to všetko posunieme ľuďom, tak pre nich to môže mať pridanú hodnotu.“
Hľadal inšpiratívnu vetu
Marketingového eventu nalačno sa zúčastnila takmer tridsiatka študentov, podnikateľov a nadšencov marketingu. Jedným z poslucháčov bol aj Pavol Kušnír, doktorand Prešovskej univerzity v Prešove. Prezradil, že koncept kombinácie jedla zadarmo a inšpiratívnej prednášky je vždy zaujímavý. „Prvá prednáška s názvom Content is The King hovorila celkovo o obsahu v digitálnom priestore. Mne pomohla pozerať sa na obsah hlbšie.“ Na event prišiel, aby našiel aspoň jednu inšpiratívnu vetu, a podarilo sa. „Najviac sa mi páčila veta, že prácu v digitálnom priestore treba nechať na odborníkov a netreba to robiť len tak.“ Event zaujal aj Patríciu Molnárovú, ktorá pracuje v online marketingu. „Chcela som sa dozvedieť nové informácie z online sveta. Ako napredovať v sociálnych sieťach a čo vlastne ľudí zaujíma.“
(ML)
foto: Veronika Janušková