Ďalšia modernizácia koľajníc ešte nezačala, náklady už rastú
Na magistráte už chystajú ďalšiu rekonštrukciu električkových tratí. Mestskí poslanci by v pondelok mali schváliť žiadosť o nenávratný finančný príspevok z eurofondov, ktorú budú posudzovať na ministerstve dopravy. Odhadované náklady na projekt však vzrástli približne o štvrtinu.
Projekt Modernizácie električkových tratí (MET) už prebieha rôznymi schvaľovacími procesmi. V jeho rámci sa počíta s modernizáciou tratí od budovy súdov cez celú Terasu až po Amfiteáter, ďalej úseky Zimná – obratisko pri Botanickej záhrade, Komenského – Havlíčkova, kruhová križovatka na Moldavskej a tiež križovatka VSS. Stavba má trvať od júla 2016 do konca roka 2018.
V dokumentácii, napríklad pre Úrad životného prostredia, sa uvádzali odhadované celkové náklady na približne 76 miliónov eur s DPH. Žiadosť o financie z eurofondov musia najprv schváliť mestskí poslanci. V dokumentácii na dnešné zastupiteľstvo sa však ako náklady na projekt MET uvádza podstatne vyššia suma – 105,89 miliónov eur s DPH. Dôvody nárastu zhruba o 20 miliónov eur by malo vedenie mesta vysvetliť na dnešnom zastupiteľstve.
Okrem žiadosti o financie majú v pondelok poslanci schváliť aj začatie prípravy ďalšej etapy modernizácie električkových tratí v Košiciach. Ponesie názov MET 2 a počíta s vynovením koľajníc na Južnej triede, Alejovej ulici a v úseku od križovatky VSS na Sídlisko nad jazerom.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Daniel Bombic, známy ako Danny Kollár, ostáva vo väzbe. Ústavný súd SR mu totiž zamietol obe sťažnosti. Bombic, ktorý je obžalovaný z viacerých extrémistických trestných činov, to uviedol na sociálnej sieti Telegram. Ako napísal, z väzby sa už von nedostane.
Koncom novembra zverejnil magistrát na svojej sociálnej sieti informáciu o celoslovenskom ocenení, ktoré dostalo dobrovoľnícke podujatie „Príbehy evanjelického cintorína – ožívajúca záhrada pamäte“ za úpravu zanedbaného parku nad sladovňou. Boli sme sa preto pozrieť na historický evanjelický cintorín na Žriedlovej ulici za Starou sladovňou aj my.
Od spustenia košického obchvatu ho využilo približne pol milióna vozidiel. Z veľkej časti išlo o nákladnú dopravu. Informovali o tom z mediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Po približne dvoch mesiacoch od otvorenia nového, 14-kilometrového úseku pri Košiciach sa podľa NDS poradilo dostať z metropoly východu 90 percent tranzitnej nákladnej dopravy. Denne cezeň prejdú približne tri tisícky ťažkých nákladných vozidiel.

