Dúha: Garantujeme, že termín do konca septembra stihneme!
Majiteľ spoločnosti Dúha a.s. Miroslav Remeta a predseda predstavenstva František Mrava dnes popoludní konečne predstúpili pred novinárov. Prostredníctvom nich informovali Košičanov o stave stavby, ktorá im spôsobuje rôzne komplikácie.
“Garantujeme, že do 28. septembra 2015 bude prebiehajúca rekonštrukcia električkovej trate ukončená. Mobilizujeme naše sily tak, aby sa termín stihol,” tvrdí Miroslav Remeta.
Od 8. júla bude podľa neho sprejazdnená Kuzmányho ulica, začiatkom júna celá Moyzesova ulica. Ostatné časti Štúrovej a Hviezdoslavovej ulice budú postupne sprejazdnené v auguste a v septembri.
Podľa jeho vysvetlenia bol pôvodný projekt, ešte pre Železnice Slovenskej republiky, urobený tak, že rátal s 24 mesačnou dobou realizácie. Keďže ho po získaní peňazí z eurofondov prevzalo mesto, kvôli termínom z EU sa skrátila doba realizácie na 14 mesiacov. Ďalšie skrátenie o 2 mesiace spôsobilo verejné obstarávanie, takže podľa majiteľa Dúhy sa stratili všetky časové rezervy pre prípad nepredvídateľných okolností. A tie prišli.

“Počas realizácie sa postupne vyskytli skutočnosti, s ktorými sme nemohli rátať. Napríklad kábel vysokého napätia na Kuzmányho ulici od križovatky so Štúrovou po Šrobárovu. Izolácia bola natoľko poškodená, že to museli najprv riešiť energetici, čo pre nás znamenalo trojmesačné zdržanie.” povedal Remeta.
Na Hviezdoslavovej ulici zistili, že kanalizácia je takmer o meter vyššie, ako bola v dokumentácii. Prvky technológie električkovej trate by sa jednoducho na miesto nevmestili, takže museli úsek nanovo projektovať a použiť úplne iný spôsob uloženia koľajníc. To znamenalo aj preobjednanie už objednaných koľajníc a úplne novú ochranu kanalizácie.
“Koľajnice pri tomto spôsobe musia byť položené veľmi presne, pretože podbíjačkou sa vyrovnať nedajú,” vysvetľuje Remeta s tým, že podobných úsekov bolo viac, na Kuzmányho, aj na Štúrovej ulici.
Vedenie Dúhy spísalo a zosumarizovala tieto skutočnosti a požiadala ministerstvo dopravy o predĺženie termínu ukončenia stavby IKD do 28. septembra 2015. “Dnes je žiadosť posudzovaná mestom a na budúci týždeň bude predostrená ministerstvu,” potvrdil informáciu primátor Košíc Richard Raši.
Podľa Remetu na stavbe každý deň pracovalo 200 až 230 ľudí. “Navýšenie tohto počtu by neprinieslo vzhľadom k špecifickosti prác žiaden účinok,” odpovedal na otázku, či nemohlo na stavenisku pracovať viac robotníkov.
“Chybou bolo, že sme neinformovali verejnosť prostredníctvom médií o problémoch, s ktorými sme sa postupne stretávali a ktoré predlžovali práce na stavbe. Chceli sme sa vyhnúť tomu, aby sme sa dostali do politickej konfrontácie v meste,” vysvetľuje Remeta nedostatočnú komunikáciu.
Viac informácií o téme, ktorá sa bytostne dotýka Košičanov, prinesieme v pondelkovom vydaní denníka košice:dnes.
(fer)
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Rusko je pripravené stretnúť sa s predstaviteľmi Spojených štátov toľkokrát, koľkokrát bude potrebné na dosiahnutie riešenia vojny na Ukrajine. Uviedol to v stredu hovorca Kremľa Dmitrij Peskov po tom, čo rokovania medzi prezidentom Vladimírom Putinom a americkými predstaviteľmi nepriniesli prielom.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.