Neriadený nákladný vlak prešiel z Košíc až do Maďarska
V pondelok (10. 1.) v neskorých hodinách sa na železničnej trati odohrala kuriozita. Nákladný vlak sa na slovenskej strane nepodarilo zastaviť. Rozbehnutý vlak napokon zastavil až po 25 kilometroch v Maďarsku medzi stanicami Hidasnémeti a Zsujta. Informoval o tom web Aktuality.sk.
V pondelok vo večerných hodinách sa na železničnej stanici Košice-Barca uvoľnil nákladný vlak spolu s rušňom a 22 vagónmi. Po nepodarenom pokuse o jeho zastavenie súprava prešla až za hranice Slovenska k našim maďarským susedom. Situáciu skomplikoval aj fakt, že vlak pri vstupe na maďarské územie “prerezal” výhybku na stanici Hidasnémeti, a následne pokračoval smerom k stanici Abaújszánto. Vlak sa napokon zastavil až po 25 kilometroch medzi stanicami Hidasnémeti a Zsujta, ktoré sú súčasťou maďarskej železničnej siete MÁV.
Maďarský novinový portál 444.hu informoval, že incident nezanechal žiadne vážne následky na majetku a nikto sa pri tom nezranil. Maďarská správa železníc po pohotovom vyriešení situácie uzatvorila hraničný priechod Hidasnémeti a medzi stanicami Hidasnémeti a Abaújszántó nebola možná premávka vlakov. Dôvodom je pokračujúce vyšetrovanie udalosti.
Zdroj: (Aktuality.sk/TASR)
Odporúčané články
Oznámil to na dnešnej tlačovej besede. Lörinc je v súčasnosti starostom mestskej časti Sídlisko KVP, rovnako je aj poslancom mestského zastupiteľstva v Košiciach a zastupiteľstva Košického samosprávneho kraja (KSK). Donedávna pôsobil aj na poste vicežupana KSK, tejto funkcie sa ale vzdal začiatkom novembra.
Metropola východu privíta okrem konferencie aj sprievodné podujatie Noc podnikavosti. Podujatia v sebe spoja nápady, odvahu a mladú energiu. Hlava štátu nad týmito podujatiami prevzala záštitu. Rezort školstva ich organizuje na pôde Technickej univerzity v Košiciach a jej Univerzitného vedeckého parku Technicom.
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.


