Doležal vyzdvihol presadenie priorít cestnej infraštruktúry s nadväzujúcim harmonogramom
Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) považuje presadenie priorít cestnej infraštruktúry s nadväzujúcim harmonogramom na vláde za najdôležitejšie z toho, čo sa v jeho rezorte podarilo za dva roky súčasnej vládnej koalície. Je presvedčený, že tieto dokumenty pretrvajú dlhšie ako funkčné obdobie vlády. O výsledkoch svojho rezortu tento týždeň informoval premiéra Eduarda Hegera (OĽaNO).
„Stále ma trochu mrzí, že napriek tomu, že to bolo v programovom vyhlásení vlády, vláda nenabrala odvahu spraviť to tvrdo záväzné. Ale zase chápem, že pri dnešných krízach vojnových, covidových dávať zaväzujúce štátne rozpočty, ale nie je to úplne ideálne,” povedal Doležal vo videu, ktoré zverejnilo ministerstvo dopravy. Teší ho, že si určili určitú hranicu, koľko chcú do ciest ročne investovať, a to 0,7 percenta hrubého domáceho produktu, približne 700 miliónov eur, vrátane eurofondov. „Aj v tomto rozpočte sme dostali toľko isto, teda koľko sme mali. Verím, že výdavky na cestnú infraštruktúru budú udržané v tejto línii,” očakáva minister.
Ministerstvo dopravy bude aktualizáciu harmonogramu prípravy a výstavby projektov cestnej infraštruktúry predkladať každoročne na vládu. „Je to jasný, dlhodobý plán, ako chceme budovať cestnú infraštruktúru,” tvrdí minister dopravy. Upozornil, že prípravný proces pred samotnou výstavbou, napríklad cesty je zdĺhavý. Od štúdie cez posudzovanie vplyvov na životné prostredie, územné rozhodnutie, výkup pozemkov a stavebné povolenie po verejné obstarávanie trvá sedem až osem rokov, čo verejnosť kritizuje. Aj preto je podľa šéfa rezortu dopravy dôležité plánovanie, aby sa príprava začala dostatočne včas predtým ako budú splnené všetky potrebné podmienky k výstavbe.
K skracovaniu uvedených procesov by podľa Doležala mali prispieť zmeny v zákone o verejnom obstarávaní, ktoré sú účinné od konca marca, ale aj v navrhovanom novom stavebnom zákone. „Podarilo sa nám presadiť zákon o mimoriadnych opatreniach v príprave stavieb diaľnic a rýchlostných ciest, kde práve niektoré povoľovacie procesy skracujeme,” poznamenal minister. Lehoty sa podľa neho skrátia, keď na to príde, aj v pripravovanej výstavbe prepojenia diaľnic D1 a D4 pri hlavnom meste. „Napríklad, keď budeme potrebovať proces zmeny stavby pred dokončením, alebo zmeny stavebného povolenia,” dodal Doležal.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články
Slovenská katolícka charita (SKCH) rozširuje svoju činnosť v oblasti podpory vylúčených rómskych komunít a nadväzuje úzku spoluprácu s mestskou časťou Košíc Luník IX. Partneri sa dohodli na vytvorení systémového a udržateľného modelu podpory, ktorý má ambíciu stať sa vzorom aj pre verejné politiky na národnej úrovni.
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) v piatok po prvý raz vo svojej histórii zverejnila smernice zamerané na zlepšenie prevencie, diagnostiky a liečby neplodnosti, ktorá postihuje milióny ľudí na celom svete.
Očakávané vynovenie budovy Komunitného centra mestskej časti Košice-Západ na Laboreckej 2 je konečne realitou. V piatok 5. decembra 2025 si stavbu prebrali zástupcovia vysúťaženého zhotoviteľa – prešovskej firmy PEhAES. Odovzdávania staveniska sa zúčastnili za mestskú časť Marcel Vrchota, jeho zástupca Peter Huba, viacerí miestni poslanci a odborní pracovníci tunajšieho úradu.