Kolekciu vtákov v košickej zoo rozšírili juhoamerické gvíry podivné
K novinkám tohtoročnej sezóny v košickej zoologickej záhrade patrí juhoamerický vták – gvíra podivná, známa aj ako kukučka guira. V máji priviezli samca z francúzskej Zoo de Beauval a v septembri pribudol pár gvír z Varšavy. Rozšírili tak kolekciu vtákov z juhu Ameriky, ktoré sa tešia u návštevníkov veľkej popularite.
„Gvíra podivná patrí ku kukučkám, avšak na rozdiel od známej kukučky jarabej nejde o hniezdneho parazita. Kým naša kukučka znáša vajcia do cudzieho hniezda a týmto jej materské povinnosti končia, gvíra patrí medzi starostlivých rodičov,“ priblížil zoológ Patrik Pastorek.
[ad][/ad]Svoje teritórium si bránia
Spoločenský spôsob života tohto vtáka sa prejavuje už tým, že samice znášajú vajcia do spoločného hniezda umiestneného v korune stromov. Kŕdeľ pritom tvorí niekedy až 18 jedincov, ktorí si bránia svoje teritórium. Samec a samica sa na seba podobajú, majú rovnaké sfarbenie aj veľkosť. Prívlastok podivná získala s najväčšou pravdepodobnosťou pre svoj vzhľad, kde dominuje strapatý chochol na hlave.
Ako informovala Eva Malešová z košickej zoo, návštevníci môžu gvíry obdivovať vo voliére blízko výbehu surikát. Snahou chovateľov je vytvoriť kŕdeľ gvír, ktoré by sa v budúcnosti postarali o prírastky.
[ad2][/ad2]Foto: TASR
(TASR)
Odporúčané články
Pôsobil v mnohých krajinách sveta a zakotvil v Košiciach. Generálny riaditeľ Národného divadla Košice získal prestížnu cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla. Toto vyznamenanie sa zväčša odovzdáva umelcom pri príležitosti významného životného jubilea. Ocenená je tak práca a tvorba, ktorú priniesli spoločnosti a divákom.
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
V novembri sme priniesli článok, v ktorom pedagógovia základných a stredných škôl opisujú nedostatok učiteľov v školách, kde pôsobia. Pýtali sme sa magistrátu aj KSK, ako plánujú tento vypuklý problém riešiť. Mesto v novoprijatom dokumente pomenúva ambície a procesy, ktorými chce zlepšiť školstvo vo svojej pôsobnosti. Kraj sa snaží prepájať školy s odborníkmi z praxe.