Košický primátor Richard Raši sa vyjadril k regulovanému parkovaniu
Magistrát mesta Košice poslal redakcii denníka košice:dnes tlačovú správu s vyjadrením Richarda Rašiho k regulovanému parkovaniu v Košiciach:
Nový systém regulovaného parkovania sme spustili od 1. júla tohto roka v Košiciach preto, aby mohli Košičania s trvalým pobytom v rezidentských lokalitách – rezidenti, zaparkovať pohodlne tam, kde bývajú. Vytvorenie desiatich nových rezidentských zón prináša po prvých dňoch prvé pozitívne výsledky. Rezidenti dokážu zaparkovať na miestach, kde to doteraz nebolo možné.
Celá investícia súkromnej spoločnosti vo výške dvoch miliónov eur, ktorá nový parkovací systém buduje – teda 1 500 nových parkovacích miest, parkomaty, bezpečnostné kamery na odstavných parkoviskách a podobne, sa stane po šiestich rokoch bezodplatne majetkom mesta Košice.
Príjmy z pokút vybratých Mestskou políciou v Košiciach od nerezidentov či nekošičanov budú výhradne príjmom mesta, tak ako doteraz.Polovica z príjmu za predaj rezidentských kariet (doteraz ich bolo predaných viac ako 3 200) a polovica z príjmu za parkovné na novovybudovaných parkovacích miestach v nových rezidentských lokalitách bude ziskom mesta Košice. Mesto Košice sa pritom nebude musieť starať o údržbu a prevádzku parkovacieho systému a nových parkovacích miest. Naopak, bude investovať tieto príjmy z parkovného späť do rezidentských lokalít podľa požiadaviek ich obyvateľov, napríklad na inštaláciu uzamykateľných kontajnerovísk, rekultiváciu zdevastovanej zelene a rozširovanie zelených plôch, na opravu chodníkov, skvalitnenie verejného osvetlenia, výstavbu ďalších detských ihrísk, športovísk a podobne.
Po prvých mesiacoch fungovania nového systému regulovaného parkovania a vyhodnotení všetkých pripomienok budeme schopní nový systém v jednotlivých rezidentských zónach modifikovať tak, aby v prípade dostatočných parkovacích kapacít pre obyvateľov s trvalým pobytom, mohli parkovať aj iné špecifické skupiny, napríklad podnájomníci.
Košičania majú stále možnosť všetky svoje otázky a pripomienky k novému parkovaciemu systému doručiť osobne do podateľne Magistrátu mesta Košice, poslať e-mailom alebo využiť aplikáciu City Monitor. Všetkými pripomienkami a otázkami sa priebežne zaoberáme, odpovedáme na ne a vyhodnocujeme ich.
Zmluva s prevádzkovateľom nového parkovacieho systému bola uzavretá v roku 2012. Koncepciu statickej dopravy mesta Košice schválilo 9.2.2015 na rokovaní mestského zastupiteľstva 25 z 34 prítomných poslancov.Harmonogram riešenia statického parkovania schválilo 22.6.2015 na rokovaní mestského zastupiteľstva 30 z 39 prítomných poslancov. Všeobecne záväzné nariadenie mesta Košice o dočasnom parkovaní motorových vozidiel na vymedzenom území mesta Košice schválilo takisto na rokovaní mestského zastupiteľstva 22.6.2015 28 z 39 prítomných poslancov.
Od schválenia týchto dokumentov celý rok nikto z poslancov písomne ani iným spôsobom nedoručil svoje odborné pripomienky k pripravovanému systému regulovaného parkovania napriek tomu, že systém bol jasne zadefinovaný. Ani poslanec Polaček, ktorý sa v súčasnosti štylizuje do pozície politického lídra oponentov, nemal odborné pripomienky a ani ich verejne neprezentoval.
Naopak, spolitizoval túto tému takým spôsobom, že oponenti nového parkovacieho systému odmietajú o nej diskutovať v odbornej rovine a žiadajú, aby bola zrušená zmluva s prevádzkovateľom parkovacieho systému. Pán Polaček pritom veľmi dobre vie, čo by znamenalo odstúpenie od zmluvy: druhú kauzu Strelingstav a súdny spor s finančnými dôsledkami pre mesto Košice.
Pán Polaček ako poslanec Miestneho zastupiteľstva Mestskej časti Košice – Sever na jeho zasadnutí 24. júna 2015 hlasoval aj za vypracovanie návrhov riešenia rezidentských lokalít pre Mestskú časť Košice – Sever. V súčasnosti, keď cíti vďaka podpore niektorých nespokojných občanov šancu, tak ide proti tomu, s čím súhlasil svojim hlasovaním. Snaží sa o využitie vážnej verejnej témy na osobný politický prospech a cielene šíri medzi ľuďmi negatívne emócie.
Nový parkovací systém, ktorý podobným spôsobom funguje v Prahe a na Slovensku v Banskej Bystrici a Zvolene, je jedným z krokov dlhodobej stratégie rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Košiciach tak, ako je tomu vo všetkých vyspelých európskych mestách. V roku 2015 sme v Košiciach investovali do modernizácie MHD viac ako 120 miliónov eur a v nasledujúcich dvoch rokoch chceme preinvestovať do ďalšej modernizácie električkovej dopravy takmer 80 miliónov eur.
(LŠ)
Foto: veja
Odporúčané články
Ustanovuje základný úväzok novej kategórie pedagogických zamestnancov – kandidátov. Cieľom schváleného návrhu je aj vymedziť, že základný úväzok riaditeľa „manažéra“ sa neustanovuje.
Stavebné práce na modernizácii električkovej trate v Košiciach pokračujú v niekoľkých častiach projektu súčasne. Mesto informovalo, že aktuálne prebieha budovanie nových koľajových zvrškov v obratisku, rekonštrukcia mosta ponad železničnú trať aj úprava mosta ponad Myslavský potok.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.