Menej hluku z električiek
Jedným z benefitov, ktoré mala priniesť nedávna masívna rekonštrukcia električkovej trate, malo byť zníženie jej hlučnosti. Hluková štúdia, ktorú si nechal magistrát vypracovať, potvrdila, že električky jazdia po vynovených koľajniciach naozaj tichšie.
Hlukovú a vibračnú záťaž spôsobenú prevádzkou električkovej trate po jej rekonštrukcii posudzovali odborníci z Technickej univerzity Košice. Úsek objektivizácie faktorov prostredia (ÚOFP), ktorý pôsobí pri Strojníckej fakulte, ju mestu dodal na začiatku júna.
Zanedbateľný hluk
„Podľa výsledkov je príspevok hluku vytváraného prevádzkou električkovej trate na celkovom dopravnom hluku pozdĺž rekonštruovaného úseku trate, teda ulíc Štúrova, Kuzmányho a Hviezdoslavova, zanedbateľný. Dominantným zdrojom hluku je automobilová doprava. Meranie vibrácií, vyhodnotenie a výpočet preukázali ich zanedbateľný vplyv na chránené objekty. Dosiahnuté hodnoty zrýchlenia vibrácií sú hlboko pod prípustnými hodnotami, ktoré stanovuje vyhláška ministerstva zdravotníctva,“ hovorí sa v správe magistrátu.
„Ako spracovateľ posúdenia hlukovej a vibračnej situácie po rekonštrukcii električkovej trate môžem skonštatovať, že došlo k výraznému zníženiu hluku emitovaného jej prevádzkou. Vibrácie prenášané do podložia dosahujú pri objektoch v okolí električkovej trate hodnoty hlboko pod úroveň, ktorá je stanovená slovenskou legislatívou. Z tohto dôvodu považujem rekonštrukciu trate za významný prínos v oblasti zvýšenia kvality bývania v jej okolí,“ tvrdí vedúci ÚOFP Ervin Lumnitzer, ktorý je zároveň aj predsedom Slovenskej akustickej spoločnosti.
Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
V sobotu 9. novembra sa premenila Športová hala Stará jazdiareň na ring plný adrenalínu a nadšenia, keďže sa tu konal už 25. ročník Medzinárodného turnaja olympijských nádejí v zápasení voľným štýlom pre kategóriu U17. Tento významný turnaj bol zároveň aj oslavou 120-ročnej histórie zápasenia v Košiciach a na Slovensku.
Kabinet schválil predaj železničnej nemocnice v Košiciach firme zo siete Penta Hospitals. Vláda SR v stredu schválila návrh Ministerstva hospodárstva SR na povolenie prevodu majetku Železníc Slovenskej republiky (ŽSR).
Hlavné kroky nutné pre rozvoj vodárenstva sú v rukách štátu – musí si začať plniť svoje záväzky, nastaviť zmysluplnú reguláciu, zamedziť politikárčeniu a vnášaniu chaosu do odborných tém. Akokoľvek sú tieto kroky potrebné, vodárenské spoločnosti ich namiesto štátu urobiť nemôžu a kým ich neurobí štát, vodárenské spoločnosti budú problémy ďalej tlačiť pred sebou a kríza vodárenstva sa bude ďalej prehlbovať. Zhodli sa na tom spíkri na medzinárodnej odbornej konferencii televízie TA3 o vodárenstve.