Menej hluku z električiek
Jedným z benefitov, ktoré mala priniesť nedávna masívna rekonštrukcia električkovej trate, malo byť zníženie jej hlučnosti. Hluková štúdia, ktorú si nechal magistrát vypracovať, potvrdila, že električky jazdia po vynovených koľajniciach naozaj tichšie.
Hlukovú a vibračnú záťaž spôsobenú prevádzkou električkovej trate po jej rekonštrukcii posudzovali odborníci z Technickej univerzity Košice. Úsek objektivizácie faktorov prostredia (ÚOFP), ktorý pôsobí pri Strojníckej fakulte, ju mestu dodal na začiatku júna.
Zanedbateľný hluk
„Podľa výsledkov je príspevok hluku vytváraného prevádzkou električkovej trate na celkovom dopravnom hluku pozdĺž rekonštruovaného úseku trate, teda ulíc Štúrova, Kuzmányho a Hviezdoslavova, zanedbateľný. Dominantným zdrojom hluku je automobilová doprava. Meranie vibrácií, vyhodnotenie a výpočet preukázali ich zanedbateľný vplyv na chránené objekty. Dosiahnuté hodnoty zrýchlenia vibrácií sú hlboko pod prípustnými hodnotami, ktoré stanovuje vyhláška ministerstva zdravotníctva,“ hovorí sa v správe magistrátu.
„Ako spracovateľ posúdenia hlukovej a vibračnej situácie po rekonštrukcii električkovej trate môžem skonštatovať, že došlo k výraznému zníženiu hluku emitovaného jej prevádzkou. Vibrácie prenášané do podložia dosahujú pri objektoch v okolí električkovej trate hodnoty hlboko pod úroveň, ktorá je stanovená slovenskou legislatívou. Z tohto dôvodu považujem rekonštrukciu trate za významný prínos v oblasti zvýšenia kvality bývania v jej okolí,“ tvrdí vedúci ÚOFP Ervin Lumnitzer, ktorý je zároveň aj predsedom Slovenskej akustickej spoločnosti.



Foto: Veronika Janušková
Odporúčané články
Prvý decembrový deň úderom sedemnástej hodiny štartuje rozsvietením vianočného stromčeka a výzdoby pri súsoší Immaculata na Hlavnej ulici program 31. ročníka Košických rozprávkových Vianoc.
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Na jeho vznik upozornila mestská časť (MČ) na sociálnej sieti s tým, že združenie má aj podporu vedenia MČ. „Cieľom bude budovať bezpečnejšie sídlisko a byť očami a ušami pre obe policajné zložky. Aby sa naše deti, naši seniori, ale aj všetci obyvatelia cítili bezpečnejšie a budovali si všetci väčšiu úctu k našej MČ a k sebe navzájom,“ uviedla mestská časť.