Na sídlisku Nad jazerom sa zrazili električky
Na sídlisku Nad jazerom sa v pondelok ráno zrazili dve električky. Jedna zrejme neubrzdila a narazila do tej, ktorá stála pred ňou.
Dopravnému podniku mesta Košice (DPMK) to v posledných dňoch a týždňoch naozaj „ide“. Po havárii autobusu na Furči a zhorenom autobuse riešili kompetentní v pondelok ráno ďalší problém – zrážku električiek.
Vozidlá na koľajniciach sa zrazili na konečnej zastávke Važecká okolo štvrť na deväť ráno. Podľa svedkov vodič jednej z električiek zrejme včas nestihol zabrzdiť a jeho vozidlo narazilo do električky, ktorá stála na zastávke.
[ad][/ad]Skončil v nemocnici
Ako sme sa dozvedeli od hasičov, okrem bežných protipožiarnych opatrení vrátane odpojenia od zdroja prúdu museli vystrihovať vodiča jednej z električiek. Zdeformovaná kabína sa totiž nedala otvoriť. Našťastie zranený nebol.
Toľko šťastia však nemal jeden z cestujúcich, ktorí sa v okamihu zrážky nachádzal vo vozidle. „Ošetrovala ho jedna z našich posádok. Mal zranenú hlavu a rameno a narazený hrudník, takže bol prevezený do nemocnice na Kliniku úrazovej chirurgie,“ informoval nás hlavný zdravotnícky záchranár Záchrannej služby Košice Vladimír Hosa.

Náhradná doprava
Dopravcovia okamžite zabezpečili pre cestujúcich náhradnú autobusovú dopravu. „Premávala obojsmerne na trase VSS, križovatka – Važecká. Náhradné autobusové linky zastavovali na autobusových zastávkach, električkové linky 3,7 a 9 mali konečnú zastávku v Barci. Od desiatej dopoludnia bola doprava obnovená na obvyklej trase, na spojoch ešte mohlo dôjsť ku meškaniu do 10 minút,“ informovala nás hovorkyňa DPMK Vladimíra Petrušová.
Príčinu zatiaľ nepoznajú
V DPMK zatiaľ nevedia, či k nehode došlo následkom ľudskej chyby, alebo zlyhaním techniky. Múdrejší zrejme budú po preskúmaní takzvanej čiernej skrinky, ktorá podľa informácií od V. Petrušovej po náraze zostala neporušená.
Haváriou sa zaoberajú aj policajti. Ako nás informovala ich krajská hovorkyňa Lenka Ivanová, o ďalšom postupe a kvalifikácii udalosti rozhodnú po tom, čo dostanú správu o závažnosti zranení, ku ktorým pri havárii došlo.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Opravu podjazdu, ktorý nikomu nepatrí a nemá stavebnú dokumentáciu, bol prekážkou pre plynulosť premávky a kompetentní ho nechceli riešiť, zabezpečovalo Občianske združenie Zachráňme podjazd. Ich aktivita bola dobrovoľná a výsledok slúžil všetkým. Keď sa v podjazde pri katastrálnom úrade objavil život v podobe karasov a kačiek, dobrovoľníci nechali odloviť ryby Slovenským rybárskym zväzom, aby bolo všetko v súlade s nariadeniami. V rozhovore so zakladateľom OZ Zachráňme podjazd Viliamom Knapom hovoríme o tom, aké dôležité je nevzdať sa.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Vláda SR na svojom stredajšom zasadnutí s pripomienkami schválila návrh Akčného plánu zvýšenia bezpečnosti železničnej dopravy na Slovensku, ktorý na rokovanie predložil minister dopravy. Súčasťou uznesenia je séria úloh súvisiacich s prípravou a realizáciou projektov európskeho vlakového zabezpečovacieho systému ETCS a s povoľovaním modernizačných stavieb financovaných z Programu Slovensko a európskeho nástroja CEF.

