Na Slovensku neprejde sitom staníc technickej kontroly v priemere 13 zo 100 preverovaných áut

Na Slovensku neprejde sitom staníc technickej kontroly v priemere 13 zo 100 preverovaných áut. Ako ďalej informovala spoločnosť Testek, ktorá vykonáva dohľad nad činnosťou STK, ešte v roku 2018 pritom prechádzali technickou kontrolou takmer všetky preverované vozidlá. V štátoch Európskej únie však nevyhovelo 20 až 27 percent automobilov.
Štatistiky vychádzajúce z preverovania vozidiel tak boli v minulosti v príkrom rozpore s tým, čo uvádzali napríklad naši západní susedia. Zásadná zmena prišla pred dvoma rokmi, kedy popri štátnych kontrolných orgánoch rozšírila svoju činnosť aj spoločnosť Testek. Jej primárnou úlohou je dozerať na činnosť STK a ich technikov tak, aby zabezpečili ich efektívnu kontrolu a aby nedochádzalo k masívnym podvodom pri výkone technických kontrol.
„Korektne vykonaná technická kontrola je zárukou toho, že sú autá na cestách bezpečné a neškodia životnému prostrediu. Donedávna to na Slovensku podľa štatistík vyzeralo tak, že máme najlepší vozový park v Európskej únii. Po tom, čo sme začali dohliadať nad STK my, čísla také ružové nie sú a viac odzrkadľujú realitu,“ uviedol predseda predstavenstva spoločnosti Testek Marián Rybianský.
Z hľadiska nášho regiónu je bežné, že len 5 percent áut do troch rokov má nejaký vážny technický problém. V kategórii vozidiel nad deväť rokov je však už situácia oveľa horšia. Vážne a menej vážne chyby má 68 % vozidiel, prakticky teda prejde cez STK bez problémov ani nie tretina áut.
(SITA, su;zol)
Odporúčané články

Mesto Košice pripravuje rekonštrukciu viac než trojkilometrového úseku električkovej trate v mestskej časti Nad jazerom. Investícia vo výške takmer 65 miliónov eur má vyriešiť dlhodobé technické problémy, ktoré viedli k zníženiu rýchlosti električiek na viacerých miestach až na 20 km/h a hrozbe odstavenia trate pre jej nevyhovujúci stav.

Rudolf Schuster (91), prvý demokraticky zvolený prezident Slovenskej republiky a bývalý primátor mesta Košice, na Valnom zhromaždení Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS) tvrdo kritizoval neodborné zásahy do vodohospodárstva a mediálne útoky na VVS zo strany Ministerstva životného prostredia SR (MŽP SR) a Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ). „Každý je dnes odborníkom vo všetkom. Neodborníci by nemali hovoriť do odborných vecí,“ vyhlásil. Tvrdenia NKÚ, najmä jeho predsedu Ľubomíra Andrassyho, o údajnej skrytej privatizácii VVS odborná verejnosť opakovane označila za klamstvá, zavádzanie a politikárčenie. Schuster zdôraznil dôležitosť odbornosti, efektívneho hospodárenia vodární a využitia eurofondov na ochranu vodných zdrojov v čase klimatických zmien.

Zavedenie tzv. združených zastávok v Košiciach, ktoré mali cestujúcim v mestskej hromadnej doprave umožniť pohodlnejší a bezpečnejší prestup medzi autobusmi a električkami na jednom mieste, sa opäť odkladá. Hoci projekt bol predstavený už na jeseň minulého roka a na vybraných miestach bolo osadené nové dopravné značenie, zastávky stále nie sú v prevádzke.