Nové elektrobusy chcú mať v DPMK do konca roka
Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) sa dostal k miliónom eur z eurofondov, aby mohol nakúpiť ekologické elektrobusy a nízkoemisné dieselové autobusy. Zatiaľ však nevyriešil, odkiaľ vezme peniaze na povinnú spoluúčasť.
Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka ako riadiaci orgán pre integrovaný regionálny operačný program pred niekoľkými dňami vyhlásilo výsledky výzvy na modernizáciu vozidlového parku hromadnej dopravy. Pre košický dopravný podnik to znamená, že sa dostane k peniazom, za ktoré bude môcť kúpiť deväť elektrobusov a deväť nízkoemisných dieselových autobusov. Celková výška investície má v Košiciach dosiahnuť 6,8 milióna eur. Z toho približne 5,8 milióna pôjde z eurofondov, 680-tisíc eur z prostriedkov štátneho rozpočtu a 340-tisíc eur je spoluúčasť dopravného podniku. Z akých peňazí to košickí dopravcovia zaplatia, zatiaľ nevedia. „Možnosti financovania spoluúčasti riešime s akcionárom, teda mestom Košice,“ informovala nás hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Pri elektrobusoch by malo ísť podľa našich informácií opäť o vozidlá značky SOR, aké už v Košiciach jazdia. Zatiaľ ich je spolu 14. Dopravcovia predpokladajú, že ďalších deväť nových by malo byť dodaných do konca tohto roku. „Termín závisí od podpisu zmluvy o nenávratnej finančnej pomoci, kúpnej zmluvy na elektrobusy a dohody s dodávateľom,“ hovorí Karaffová.
[ad][/ad]Ďalším prírastkom vozidlového parku DPMK bude deväť 18-metrových dieselových autobusov spĺňajúcich najprísnejšie emisné normy. Pri nich ešte neprebehol proces verejného obstarávania. Dopravcovia predpokladajú, že by sa v košických uliciach mali objaviť do decembra budúceho roku.
Odporúčané články
Obyvatelia a cestujúci mestskou hromadnou dopravou sa stále častejšie stretávajú s nepríjemnými obmedzeniami spôsobenými aktmi vandalizmu na vozidlách MHD. Tento problém sa objavuje vo forme nelegálnych nápisov na autobusoch a električkách.
Objem transakčných podvodov na Slovensku zostáva na stále vysokej úrovni. Ako ďalej upozornil vedúci oddelenia prevencie podvodov vo VÚB banke Radomír Adamkovič, v poslednom čase obzvlášť rastú aktivity podvodníkov v online priestore, kde sa im darí dosahovať vyššiu úspešnosť.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.