Počas zasnežených dní jazdili staršie električky
Počas veterného a zasneženého záveru minulého týždňa mali v Košiciach problémy všetky druhy vozidiel. Dokonca aj inak spoľahlivé električky.
Čitateľ denníka KOŠICE:DNES si práve vtedy všimol zaujímavú vec. „Po meste v nedeľu premávali väčšinou len staršie typy električiek, teda KT a T6. Novšia, typu Vario, bola z približne desiatich, ktoré som vtedy videl, asi iba jedna,“ napísal nám Košičan.
Potom si našiel na internete informáciu, že z dôvodu častého problémového brzdenia a rozbiehania sa várií bola väčšina z nich nahradená vo výprave staršími strojmi. „Netvrdilo nám niekedy vedenie mesta, aké kvalitné a moderné sú električky Vario? Čo sa stalo?“ pýta sa čitateľ.
Šmýkali sa kolesá
Dopravného podniku mesta Košice sme hneď položili otázku, aký problém majú nové električky s brzdením a rozbiehaním sa v náročných podmienkach a ako to chcú riešiť.
„V spomínaných dňoch sa na električkovej trati vplyvom poveternostných podmienok vytvárali snehové jazyky a u električkám sa prešmykovali kolesá. Aj z dôvodu bezpečnosti cestujúcich boli preto ľahšie vozidlá typu Vario nahradzované ťažšími KT8D5, alebo súpravami T6A5. Tie majú vyšší počet hnaných náprav a ľahšie si prerážajú jazdnú dráhu snehovým nánosom. Nejde teda o problém brzdenia a rozbiehania, ale o riešenie prejazdu električiek po tratiach, ktoré opakovane zasypával sneh,“ vysvetlila nám hovorkyňa dopravcov Michaela Karaffová.
Odporúčané články
Príprava fontán v Košiciach pre novú sezónu je v plnom prúde. Pracovníci zo Správy mestskej zelene v Košiciach už niekoľko týždňov usilovne pracujú, aby boli košické fontány pripravené na nadchádzajúcu sezónu. Hovorca Správy mestskej zelene (SMsZ) v Košiciach Marek Lukáč uviedol, kedy budú košické fontány spustené.
Finančné prostriedky, ktoré sľúbil podpredseda vlády a minister životného prostredia SR Tomáš Taraba v objeme 600 miliónov eur na dekarbonizáciu U. S. Steel Košice, sa nepodarí z objektívnych dôvodov vyčerpať. Informoval o tom Taraba a dodal, že na prostriedky z prvej tranže v objeme vyše 300 miliónov eur, ktoré boli určené pre železiarne, vyhlásia novú dekarbonizačnú schému pre slovenské podniky.
Udelenie Ceny mesta Košice za rok 2024, ocenenie za vynikajúce tvorivé výkony a zásluhy v oblastiach ako veda, technika, kultúra, umenie, šport, či verejnoprospěšná činnosť, tento rok vyvolalo vlnu nevôle. Medzi budúcimi ocenenými je aj podnikateľ a filantrop Milan Fiľo, čo spustilo diskusiu nielen medzi členmi košického Mestského zastupiteľstva, ale aj v širšej verejnosti.