Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku vlakov začne platiť v nedeľu 27. februára

Pravidelná prvá zmena cestovného poriadku v železničnej doprave vstúpi do platnosti v nedeľu 27. februára. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) o tom v stredu informovala s tým, že zmeny sa týkajú diaľkových vnútroštátnych a medzištátnych, ako aj regionálnych a prímestských vlakov.
„Plánované obnovenie vedenia všetkých IC vlakov od 1. zmeny cestovného poriadku 2021/2022 (od 27. 2. IC 520, IC 522, IC 523, IC 524, IC 525 a od 28. 2. IC 521) nebude realizované z dôvodu nepriaznivej pandemickej situácie a jeho termín bude včas ohlásený,“ uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Vlaky IC 44 a IC 45 podľa neho budú aj naďalej vedené na plnej trase Košice – Bratislava hl. st. – Viedeň Hbhf. a späť podľa platného grafikonu vlakovej dopravy.
Napríklad, nočný vlak R 614 z Humenného cez Košice do Bratislavy hl. st. z 5. na 6. apríla bude mimoriadne vedený skôr ako vlak R 11614 pre výluku v železničnej stanici Poprad – Tatry. Radenie vlaku bude totožné s vlakom R 614, vrátane autovozňa na trase Humenné – Bratislava. Z dôvodu skoršieho odchodu vlaku bude prispôsobená aj nakládka na autovozeň v Humennom. Vlak R 615 v opačnom smere z Bratislavy cez Košice do Humenného bude vedený bez zmeny.
Zmeny časovej polohy vlakov s pokračujúcimi výlukovými prácami na Považí z dôvodu rozsiahlej rekonštrukcie infraštruktúry budú mať symbolický vplyv na vlaky R 601 a R 603 v úseku Púchov – Považská Bystrica. Tieto vlaky budú vedené ráno a dopoludnia o minútu skôr.
Zdroj: (SITA, be;qq)
Odporúčané články

Predstavitelia štátnych inštitúcií budú môcť jazdiť drahšími služobnými vozidlami. Vláda SR dnes (25. 1.) odobrila zmeny v nariadení o limitoch výdavkov na obstaranie osobných automobilov štátnymi rozpočtovými organizáciami a štátnymi príspevkovými organizáciami.

Na pôde Špecializovaného trestného súdu (ŠTS) v Pezinku dnes pokračuje hlavné pojednávanie v kauze vraždy investigatívneho novinára Jána Kuciaka, ktorá je spojená aj s prípadom prípravy vrážd prokurátorov Maroša Žilinku, Daniela Lipšica a Petra Šufliarskeho.

Súvislé diaľničné prepojenie Bratislavy a Košíc cez územie Slovenska chýba aj po tridsiatich rokoch od jeho vzniku ako samostatného štátu.