Ako najrýchlejšie vybavíte úkony na dopravnom inšpektoráte?
Banky, poisťovne, úrady sú asi pre každého z nás nočnou morou. Pri pomyslení na dopravný inšpektorát sa nám hneď vynorí predstava dlhých radov, celodenného čakania a nie vždy prijemných pracovníkov. Je možné sa tomu všetkému vyhnúť? Skúsime sa pozrieť na možnosti, ktoré tento úrad ponúka svojim klientom, aby bolo ich vybavenie čo najrýchlejšie a najefektívnejšie.
Od roku 2014 sa zaviedol elektronický občiansky preukaz s čipom, ktorý už dlhodobo umožňuje využívať okrem osobnej návštevy klientskeho centra vybavenie niektorých evidenčných úkonov elektronickou formou. Po zavedení sa predpokladalo jeho extrémne používanie zo strany občanov, no najmä zo strany firiem zaoberajúcich sa predajom vozidiel. To všetko hlavne z dôvodu šetrenia času a toho, čo najviac potrebujeme – peňazí.
Od 1. 9. 2019 bolo za týmto účelom zriadené aj takzvané centrálne ODI (=okresný dopravný inšpektorát) v Slovenskej Ľupči, kde sa všetky elektronické žiadosti spracovávajú a zasielajú kuriérnou službou po celom Slovensku až k vám domov. Dobre vymyslená vec sa však nedočkala svojej slávy a jej používanie je chabé, chaotické a takisto aj málo využívané.
Klientmi je viac využívaná najmä služba objednania sa na presný termín. Čo však znamená, že občania sú nútení osobne navštíviť klientske centrum a úkony vybaviť klasickým spôsobom pri okienku. A toto zrejme nebolo cieľom extrémne vynaložených investícií do elektronických služieb.
AKO POSTUPOVAŤ?
Prvým základným krokom je vyhľadať stránku Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (https://minv.sk/), kde si nájdete ,,SEKCIE MV SR‘‘, odkiaľ si vyberiete položku ,,Elektronické služby‘‘.

Po jej zakliknutí sa vám otvorí podstránka, kde nájdete položku s názvom ,,Životné udalosti‘‘.

Po rozkliknutí si vyberiete položku s názvom ,,Vozidlá‘‘, odkiaľ pokračujete na ,,Žiadosti o vykonanie zmeny v evidencii vozidiel‘‘, kde si vyberiete službu, o ktorú máte záujem. Po jej otvorení si môžete prečítať základné informácie o danej službe a potrebných dokladoch. Po prečítaní sa dostanete k položke v čiernom obdĺžniku ŽIADOSŤ o … (konkrétny úkon, o ktorý žiadate). Po jej otvorení sa dostanete k samotnej žiadosti o daný úkon. Prvým krokom je načítanie elektronického občianskeho preukazu na zistenie a overenie našej totožnosti. Naskenujete všetky potrebné dokumenty a počkáte na správu v elektronickej schránke a prípadnú výzvu (podľa druhu úkonu) na zaplatenie poplatku. Ak je všetko v poriadku, stačí už len počkať na poštového kuriéra, ktorý vám doručí zásielku s vybavenou požiadavkou.

Odporúčané články
Do redakcie nášho denníka prišiel postreh od čitateľa, ktorý si všimol, že na Strojárenskej ulici už nie je lavička Václava Havla. Pamätná tabuľa ostala, no stoličky so stolíkom sú preč. Takúto lavičku majú aj vo Washingtone, Dubline, Barcelone, Benátkach, Tel Avive aj Prahe, len z Košíc musela odísť na reparáciu do Čiech. Dôvodom bol vandalizmus.
Okrúhle číslo pol milióna vybavených cestujúcich sa na letisku Košice v roku 2023 podarilo dosiahnuť koncom septembra. Vlani to bolo 25. augusta a v tomto roku sa to podarilo ešte o niečo skôr, už 14. augusta. Košické letisko tak potvrdzuje kontinuálny trend výrazného nárastu dopytu po leteckej preprave. Za prvých sedem mesiacov roka vybavilo o 13 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka. Júl 2025 bol najsilnejším mesiacom v histórii letiska s vyše 132-tisíc vybavenými cestujúcimi.
Košice v roku 2025 dominovali v prestížnych celoslovenských architektonických súťažiach. Po troch cenách zo Stavby roka si odniesli ďalšie ocenenia zo súťaže CING – Cena Inžinierskej komory vo výstavbe. Z ôsmich nominovaných stavieb z metropoly východu zaujala odbornú porotu a verejnosť Košická futbalová aréna, Spievajúca fontána a bytový dom na Hrbovej ulici.


