Ako najrýchlejšie vybavíte úkony na dopravnom inšpektoráte?
Banky, poisťovne, úrady sú asi pre každého z nás nočnou morou. Pri pomyslení na dopravný inšpektorát sa nám hneď vynorí predstava dlhých radov, celodenného čakania a nie vždy prijemných pracovníkov. Je možné sa tomu všetkému vyhnúť? Skúsime sa pozrieť na možnosti, ktoré tento úrad ponúka svojim klientom, aby bolo ich vybavenie čo najrýchlejšie a najefektívnejšie.
Od roku 2014 sa zaviedol elektronický občiansky preukaz s čipom, ktorý už dlhodobo umožňuje využívať okrem osobnej návštevy klientskeho centra vybavenie niektorých evidenčných úkonov elektronickou formou. Po zavedení sa predpokladalo jeho extrémne používanie zo strany občanov, no najmä zo strany firiem zaoberajúcich sa predajom vozidiel. To všetko hlavne z dôvodu šetrenia času a toho, čo najviac potrebujeme – peňazí.
Od 1. 9. 2019 bolo za týmto účelom zriadené aj takzvané centrálne ODI (=okresný dopravný inšpektorát) v Slovenskej Ľupči, kde sa všetky elektronické žiadosti spracovávajú a zasielajú kuriérnou službou po celom Slovensku až k vám domov. Dobre vymyslená vec sa však nedočkala svojej slávy a jej používanie je chabé, chaotické a takisto aj málo využívané.
Klientmi je viac využívaná najmä služba objednania sa na presný termín. Čo však znamená, že občania sú nútení osobne navštíviť klientske centrum a úkony vybaviť klasickým spôsobom pri okienku. A toto zrejme nebolo cieľom extrémne vynaložených investícií do elektronických služieb.
AKO POSTUPOVAŤ?
Prvým základným krokom je vyhľadať stránku Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (https://minv.sk/), kde si nájdete ,,SEKCIE MV SR‘‘, odkiaľ si vyberiete položku ,,Elektronické služby‘‘.
Po jej zakliknutí sa vám otvorí podstránka, kde nájdete položku s názvom ,,Životné udalosti‘‘.
Po rozkliknutí si vyberiete položku s názvom ,,Vozidlá‘‘, odkiaľ pokračujete na ,,Žiadosti o vykonanie zmeny v evidencii vozidiel‘‘, kde si vyberiete službu, o ktorú máte záujem. Po jej otvorení si môžete prečítať základné informácie o danej službe a potrebných dokladoch. Po prečítaní sa dostanete k položke v čiernom obdĺžniku ŽIADOSŤ o … (konkrétny úkon, o ktorý žiadate). Po jej otvorení sa dostanete k samotnej žiadosti o daný úkon. Prvým krokom je načítanie elektronického občianskeho preukazu na zistenie a overenie našej totožnosti. Naskenujete všetky potrebné dokumenty a počkáte na správu v elektronickej schránke a prípadnú výzvu (podľa druhu úkonu) na zaplatenie poplatku. Ak je všetko v poriadku, stačí už len počkať na poštového kuriéra, ktorý vám doručí zásielku s vybavenou požiadavkou.
Odporúčané články
Dnes sa uzavrie trojdňový program venovaný oslavám 35. výročia Nežnej revolúcie. Nedeľa 17. novembra bude patriť mítingu 35 rokov slobody s podtitulom Nádejou sme my, občania, ktorý sa uskutoční pred Štátnou vedeckou knižnicou na Hlavnej ulici 10 v Košiciach.
Košice si v nedeľu 17. novembra pripomenuli 35. výročie Nežnej revolúcie, ktorá patrí medzi kľúčové historické udalosti Československa. Nenásilný odpor ľudí v novembri 1989 priniesol zmenu, ktorá ukončila obdobie totalitného režimu a nastolila demokratické princípy, slobodu a práva pre všetkých občanov.
Mesto Košice je tradične jedným z najvýznamnejších partnerov tejto najväčšej športovej udalosti v Košiciach. Práve mesto sa už celé storočie podieľa nielen organizačne, technicky a personálne, ale aj peňažným a nepeňažným plnením v celkovej výške takmer 150 000 eur.