Ako najrýchlejšie vybavíte úkony na dopravnom inšpektoráte?
Banky, poisťovne, úrady sú asi pre každého z nás nočnou morou. Pri pomyslení na dopravný inšpektorát sa nám hneď vynorí predstava dlhých radov, celodenného čakania a nie vždy prijemných pracovníkov. Je možné sa tomu všetkému vyhnúť? Skúsime sa pozrieť na možnosti, ktoré tento úrad ponúka svojim klientom, aby bolo ich vybavenie čo najrýchlejšie a najefektívnejšie.
Od roku 2014 sa zaviedol elektronický občiansky preukaz s čipom, ktorý už dlhodobo umožňuje využívať okrem osobnej návštevy klientskeho centra vybavenie niektorých evidenčných úkonov elektronickou formou. Po zavedení sa predpokladalo jeho extrémne používanie zo strany občanov, no najmä zo strany firiem zaoberajúcich sa predajom vozidiel. To všetko hlavne z dôvodu šetrenia času a toho, čo najviac potrebujeme – peňazí.
Od 1. 9. 2019 bolo za týmto účelom zriadené aj takzvané centrálne ODI (=okresný dopravný inšpektorát) v Slovenskej Ľupči, kde sa všetky elektronické žiadosti spracovávajú a zasielajú kuriérnou službou po celom Slovensku až k vám domov. Dobre vymyslená vec sa však nedočkala svojej slávy a jej používanie je chabé, chaotické a takisto aj málo využívané.
Klientmi je viac využívaná najmä služba objednania sa na presný termín. Čo však znamená, že občania sú nútení osobne navštíviť klientske centrum a úkony vybaviť klasickým spôsobom pri okienku. A toto zrejme nebolo cieľom extrémne vynaložených investícií do elektronických služieb.
AKO POSTUPOVAŤ?
Prvým základným krokom je vyhľadať stránku Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (https://minv.sk/), kde si nájdete ,,SEKCIE MV SR‘‘, odkiaľ si vyberiete položku ,,Elektronické služby‘‘.

Po jej zakliknutí sa vám otvorí podstránka, kde nájdete položku s názvom ,,Životné udalosti‘‘.

Po rozkliknutí si vyberiete položku s názvom ,,Vozidlá‘‘, odkiaľ pokračujete na ,,Žiadosti o vykonanie zmeny v evidencii vozidiel‘‘, kde si vyberiete službu, o ktorú máte záujem. Po jej otvorení si môžete prečítať základné informácie o danej službe a potrebných dokladoch. Po prečítaní sa dostanete k položke v čiernom obdĺžniku ŽIADOSŤ o … (konkrétny úkon, o ktorý žiadate). Po jej otvorení sa dostanete k samotnej žiadosti o daný úkon. Prvým krokom je načítanie elektronického občianskeho preukazu na zistenie a overenie našej totožnosti. Naskenujete všetky potrebné dokumenty a počkáte na správu v elektronickej schránke a prípadnú výzvu (podľa druhu úkonu) na zaplatenie poplatku. Ak je všetko v poriadku, stačí už len počkať na poštového kuriéra, ktorý vám doručí zásielku s vybavenou požiadavkou.

Odporúčané články
Fluktuácia zamestnancov na Slovensku dosahuje v súčasnosti rekordné hodnoty, pričom priemerná ročná miera odchodov sa pohybuje medzi 14 až 16 %, zatiaľ čo za zdravú sa považuje 5 až 7 %. Podľa Asociácie personálnych agentúr Slovenska (APAS) za týmto trendom stojí kombinácia rýchlejšieho životného tempa, vyšších očakávaní od práce a lepšej dostupnosti pracovných príležitostí.
Až 20 stredných odborných škôl z celého Slovenska a viac ako 40 súťažiacich sa zapojilo do Majstrovstiev Slovenska Body Art 2025, ktoré sa konalo 7. – 8. novembra 2025 v priestoroch Clarion Congress Hotela v Bratislave. Súťaž patrí medzi najvýraznejšie podujatia pre žiakov stredných odborných škôl v oblasti vizáže, hairstylingu a bodypaintingu.
Mesto Košice pokračuje v projekte obnovy národnej kultúrnej pamiatky – súboru kalvárskych kaplniek v Košiciach aj s blízkym areálom. V uplynulých mesiacoch sa uskutočnili všetky prípravné práce týkajúce sa získania a realizácie viacerých odborných posudkov, sondáží a archeologického, reštaurátorskeho aj architektonicko-historického výskumu, ktoré boli podmienkou Krajského pamiatkového úradu (KPÚ) pre štartom ich komplexnej obnovy.

