Ako najrýchlejšie vybavíte úkony na dopravnom inšpektoráte?
Banky, poisťovne, úrady sú asi pre každého z nás nočnou morou. Pri pomyslení na dopravný inšpektorát sa nám hneď vynorí predstava dlhých radov, celodenného čakania a nie vždy prijemných pracovníkov. Je možné sa tomu všetkému vyhnúť? Skúsime sa pozrieť na možnosti, ktoré tento úrad ponúka svojim klientom, aby bolo ich vybavenie čo najrýchlejšie a najefektívnejšie.
Od roku 2014 sa zaviedol elektronický občiansky preukaz s čipom, ktorý už dlhodobo umožňuje využívať okrem osobnej návštevy klientskeho centra vybavenie niektorých evidenčných úkonov elektronickou formou. Po zavedení sa predpokladalo jeho extrémne používanie zo strany občanov, no najmä zo strany firiem zaoberajúcich sa predajom vozidiel. To všetko hlavne z dôvodu šetrenia času a toho, čo najviac potrebujeme – peňazí.
Od 1. 9. 2019 bolo za týmto účelom zriadené aj takzvané centrálne ODI (=okresný dopravný inšpektorát) v Slovenskej Ľupči, kde sa všetky elektronické žiadosti spracovávajú a zasielajú kuriérnou službou po celom Slovensku až k vám domov. Dobre vymyslená vec sa však nedočkala svojej slávy a jej používanie je chabé, chaotické a takisto aj málo využívané.
Klientmi je viac využívaná najmä služba objednania sa na presný termín. Čo však znamená, že občania sú nútení osobne navštíviť klientske centrum a úkony vybaviť klasickým spôsobom pri okienku. A toto zrejme nebolo cieľom extrémne vynaložených investícií do elektronických služieb.
AKO POSTUPOVAŤ?
Prvým základným krokom je vyhľadať stránku Ministerstva vnútra Slovenskej republiky (https://minv.sk/), kde si nájdete ,,SEKCIE MV SR‘‘, odkiaľ si vyberiete položku ,,Elektronické služby‘‘.

Po jej zakliknutí sa vám otvorí podstránka, kde nájdete položku s názvom ,,Životné udalosti‘‘.

Po rozkliknutí si vyberiete položku s názvom ,,Vozidlá‘‘, odkiaľ pokračujete na ,,Žiadosti o vykonanie zmeny v evidencii vozidiel‘‘, kde si vyberiete službu, o ktorú máte záujem. Po jej otvorení si môžete prečítať základné informácie o danej službe a potrebných dokladoch. Po prečítaní sa dostanete k položke v čiernom obdĺžniku ŽIADOSŤ o … (konkrétny úkon, o ktorý žiadate). Po jej otvorení sa dostanete k samotnej žiadosti o daný úkon. Prvým krokom je načítanie elektronického občianskeho preukazu na zistenie a overenie našej totožnosti. Naskenujete všetky potrebné dokumenty a počkáte na správu v elektronickej schránke a prípadnú výzvu (podľa druhu úkonu) na zaplatenie poplatku. Ak je všetko v poriadku, stačí už len počkať na poštového kuriéra, ktorý vám doručí zásielku s vybavenou požiadavkou.

Odporúčané články
V meste už cítiť sviatočnú atmosféru nielen na trhoch pri vysvietenom stromčeku, ale atmosféru dopĺňa aj výzdoba Hlavnej ulice. Z našej prvej vianočnej ankety vysvitlo, že Košičania sú štedrí a plánujú minúť na dary pre príbuzných pomerne vysoké čiastky. Preto sme sa v ďalšej ankete pýtali, či už majú pripravené vianočné darčeky, alebo ich kupujú na poslednú chvíľu.
Ako informoval Košický samosprávny kraj, práce sa podarilo ukončiť o mesiac skôr, ako sa pôvodne plánovalo. Rekonštrukcia mosta patrila medzi najväčšie tohtoročné investičné akcie košickej župy, celková hodnota stavby sa vyšplhala na takmer 1,9 milióna eur.
Vo Východoslovenskom ústave srdcových a cievnych chorôb v Košiciach zomrela pacientka po plánovanom kardiochirurgickom zákroku. Operácia sa uskutočnila 6. augusta, pričom 65-ročná žena z Prešova sa z nej neprebrala a po siedmich dňoch zomrela. Nešlo o urgentnú operáciu, ale o vopred naplánovaný výkon, ktorý viedol kardiochirurg Adrian Kolesár, prednosta kliniky srdcovej chirurgie.

