Vlastník zaseknutej lode Ever Given žiada majiteľov nákladu, aby sa podieľali na náhrade škody
Štyristo metrov dlhá a 200-tisíc ton ťažká loď sa 23. marca vzpriečila v prieplave a zasekla sa na brehu.
30.4.2021 (Webnoviny.sk) – Japonský majiteľ mohutnej nákladnej lode, ktorá takmer na týždeň zablokovala Suezský prieplav a zastavila tak globálny obchod, žiada vlastníkov nákladu o zdieľanie nákladov za škody, ktoré požadujú egyptské orgány.
Škoda za deväťsto miliónov dolárov
Spoločnosť Shoei Kisen Kaisha Ltd. v piatok uviedla, že požiadala niekoľkých majiteľov približne 18-tisíc kontajnerov, ktoré prepravovala, aby sa podieľali na zaplatení škody. Systém zdieľania škôd sa často používa pri námorných nehodách krytých poistením.
V prípade uviaznutej lode Ever Given by sa mala náhrada škody pohybovať na úrovni asi 916 miliónov dolárov (približne 755 miliónov eur).
Loď sa zasekla na brehu prieplavu
Štyristo metrov dlhá a 200-tisíc ton ťažká loď sa 23. marca vzpriečila v prieplave a zasekla sa na brehu. Jej uvoľnenie okrem iného zahŕňalo flotilu silných remorkérov a bagrovacích plavidiel, ktoré odbagrovali 30-tisíc kubických metrov bahna a piesku.
Cez Suezský prieplav prechádza zhruba 12 % svetového obchodu. Podľa dát časopisu Lloyd’s List, ktorý sa venuje nákladnej preprave, blokáda prieplavu denne bránila preprave tovaru v hodnote viac ako 9 miliárd dolárov.
Viac k témam: havária lode, loď Ever Given, Suezsky prieplav
Zdroj: Webnoviny.sk – Vlastník zaseknutej lode Ever Given žiada majiteľov nákladu, aby sa podieľali na náhrade škody © SITA Všetky práva vyhradené.
Odporúčané články
Minister investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Samuel Migaľ v Košiciach slávnostne uviedol do prevádzky novovybudovanú časť národného superpočítača PERUN v Košiciach. Ide o jeden z najvýznamnejších projektov digitálnej modernizácie Slovenska, ktorý posunie krajinu medzi štáty s vysokovýkonnou výpočtovou infraštruktúrou európskej úrovne.
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Valné zhromaždenie dnes odsúhlasilo viacero zmien vo vedení Klubu akcionárov Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti, a.s., o.z. Novým predsedom správnej rady sa stal Stanislav Hreha. Novými členmi správnej rady sa stávajú Ľubomír Čigáš a Matej Smorada.



Vstúpiť do Diskusie
(0 komentárov)