Vplyvom teplôt sa začali vlniť koľajnice! Sú cestujúci v bezpečí?

Extrémne počasie, ktorému aktuálne čelí Európa aj Slovensko spôsobuje nemalé problémy. Okrem vyschnutých riek a požiarov lesov trpia vplyvom vysokých teplôt aj železnice. Vplyvom počasia je železničná infraštruktúra značne namáhaná, preto sme zisťovali, či sú cestujúci v bezpečí počas cestovania vlakom.
“Bezpečnosť našich cestujúcich je pre nás prvoradá a robíme všetko preto, aby cestovanie vlakmi Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) bolo bezpečné a komfortné,” uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč pre redakciu KOŠICE: DNES a potvrdil, že extrémne zvýšené teploty sa prejavujú aj na koľajach. Vplyvom vysokých teplôt dochádza napríklad k vybočeniu či vykriveniu koľají. Tomáš Kováč ubezpečuje, že v takýchto prípadoch je na konkrétnych úsekoch znížená rýchlosť vlakov, a to najmä kvôli bezpečnosti.
Takzvané “vybočenia” zaznamenali aj Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Pre redakciu KOŠICE: DNES to potvrdila hovorkyňa ŽSR Barbora Šugárová. Vybočenie koľajníc znamená ich roztiahnutie a pnutie sa následne prejaví zvlnením koľajníc.
“Doterajšie mimoriadne teplotné podmienky doteraz nemali vplyv na prevádzkyschopnosť trolejového vedenia, ktorého stav je pravidelne monitorovaný. (Trolejové vedenie je projektované na prevádzku v teplotnom rozsahu -30°C až +80°C.),” uviedla Šugárová. Na miestach, kde je však situácia kritická, zavádzajú takzvané teplotné prechodné obmedzenia traťovej rýchlosti. Okrem toho venujú zamestnanci železníc zvýšenú pozornosť všetkým okolnostiam, ktoré by akýmkoľvek spôsobom mohli viesť k vzniku nehôd.
(ZL)
Odporúčané články

Novozvolený pápež Lev XIV., vlastným menom Robert Francis Prevost Martinez, má hlboký vzťah k Slovensku. Ako bývalý generálny predstavený Rádu svätého Augustína sa významne zaslúžil o rozvoj augustiniánskej prítomnosti v Košiciach a podporil výstavbu kláštora a Kostola svätej Rity v mestskej časti Košická Nová Ves.

Plánovaná rekonštrukcia bývalého legendárneho kina Družba postúpila do ďalšej fázy. Košický primátor Jaroslav Polaček (nezávislý) spolu so zástupcami občianskeho združenia (OZ) Chi3 Igorom Timkom a Milanom Antolom prezentovali právoplatné stavebné povolenie, ktoré tomuto projektu vydal Stavebný úrad Spoločného obecného úradu v Bidovciach.

Zamestnávali ich najmä popadané stromy a konáre, ale aj roje včiel a požiar rušňa.