Vraky nemajú kde odťahovať
Parkovisko v Turni nad Bodvou, na ktorom končia nepojazdné staré autá odtiahnuté mestskou políciou z košických ulíc, má nedostatočnú kapacitu.
Mestskí policajti odhadujú, že na jeho osem miest je v súčasnosti najmenej 50 „čakateľov“ v podobe vrakov. Parkovisko prevádzkuje firma Fe-MARKT, ktorá má s mestom Košice zmluvu.
Odpratať nemá kde polícia ani nepojazdné čierne Hyundai Coupé, ktoré nepretržite vyše tri roky stojí na Chalupkovej ulici v širšom centre Košíc.
„Je to na porazenie, keď prídete o šiestej podvečer z práce domov, nemáte kde zaparkovať a vrak zaberá miesto. Niekto zo susedov dokonca odmontoval aj značky, aby bolo jasné, že nespĺňa podmienky prevádzky. Muž, ktorý na ňom jazdil, tu už roky nebýva a o auto sa nestará,“ povedal jeden z obyvateľov bloku.


Majiteľka na výzvy nereaguje
Mestská polícia má hyundai zaevidovaný vo svojej databáze vrakov, ktoré treba z preplnených parkovísk dostať preč. Našla aj majiteľku, ktorej auto patrí.
„Držiteľka vozidla už bola niekoľkokrát vyzvaná, aby auto z parkoviska odstránila, aj to prisľúbila, ale nič sa nestalo. Na okresný úrad sme odovzdali dokumentáciu o priestupkoch v súvislosti so spomínaným vozidlom. Problém je v tom, že určené parkovisko, na ktoré môžeme auto odtiahnuť, je permanentne plné. Miesto sa uvoľní po tom, čo okresný úrad niektoré z umiestnených áut vyradí z cestnej premávky. To je časovo náročný proces,“ vysvetľuje Róbert Juhászi z košickej mestskej polície.
Posledným autom, ktoré polícia odtiahla do Turne bol Jeep Cherokee roky stojaci na Nešporovej ulici. Nasťahovali sa do neho potkany, predstavoval nebezpečenstvo pre zdravie obyvateľov, takže jeho odťah dostal prednosť.
[ad][/ad]Mária Bendíková z firmy
Fe-MARKT hovorí, že parkovisko pre odpad v podobe starých vozidiel musí spĺňať prísne kritériá z hľadiska ochrany životného prostredia. Problémom je podľa nej to, že vrak môžu spracovať až po rozhodnutí okresného úradu. Ten sa musí riadiť zákonnými lehotami, takže zvyčajne to trvá aj pol roka.
„Až potom sa uvoľní miesto a môžeme doviezť ďalšie vozidlo,“ povedala Bendíková. Tvrdí, že už rozbehli proces, aby mohli určené parkovisko rozšíriť o dve miesta, teda na desať. Potrvá to ale niekoľko mesiacov.
Odporúčané články

Rudolf Schuster (91), prvý demokraticky zvolený prezident Slovenskej republiky a bývalý primátor mesta Košice, na Valnom zhromaždení Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti (VVS) tvrdo kritizoval neodborné zásahy do vodohospodárstva a mediálne útoky na VVS zo strany Ministerstva životného prostredia SR (MŽP SR) a Najvyššieho kontrolného úradu (NKÚ). „Každý je dnes odborníkom vo všetkom. Neodborníci by nemali hovoriť do odborných vecí,“ vyhlásil. Tvrdenia NKÚ, najmä jeho predsedu Ľubomíra Andrassyho, o údajnej skrytej privatizácii VVS odborná verejnosť opakovane označila za klamstvá, zavádzanie a politikárčenie. Schuster zdôraznil dôležitosť odbornosti, efektívneho hospodárenia vodární a využitia eurofondov na ochranu vodných zdrojov v čase klimatických zmien.

Univerzitná nemocnica L. Pasteura (UNLP) Košice ako prvá na Slovensku zaviedla modernú a mimoriadne šetrnú metódu liečby myómov a adenomyózy pomocou rádiofrekvenčnej ablácie. Gynekologicko–pôrodnícke oddelenie sa vďaka tomu stalo prvým certifikovaným pracoviskom tohto typu nielen na Slovensku, ale aj v rámci krajín V4, a zároveň školiacim centrom pre ďalších odborníkov.

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) ukončila práce na napájaní vetiev pri výstavbe obchvatu Košíc. Práce na napojení na už existujúce vetvy sa začali počas uplynulého víkendu, pričom bolo nevyhnutné úplne uzatvoriť pravý jazdný pás R4 pri križovatke Kechnec (smer Milhosť – Košice). V súčasnosti je už doprava v danom úseku bez obmedzení.