Výstavba D1: Kedy sa spoja Košice s Bratislavou?
Od 26. 10. 2021 sa môžeme tešiť novej diaľnici z východu až do hlavného mesta. Paradoxne sa nejedná o cestu vedúcu cez Slovensko. Výstavba diaľničného úseku M30 dlhého takmer 57 kilometrov (56,6 km) trvala 3,5 roka. Úsek spája diaľničnú časť M3 pri Miskolci s maďarsko-slovenským hraničným priechodom v obci Tornyosnémeti v Boršodsko-abovsko-zemplínskej župe. Od hraničného priechodu sa v Milhosti plynulo napája na slovenskú rýchlostnú cestu R4 až do košickej mestskej časti Šebastovce.
„Tento úsek je súčasťou dopravného koridoru Via Carpatia spájajúceho Baltické more s Rumunskom až po grécky Solún v dĺžke 3 300 kilometrov. Maďarský úsek sa otvorením tejto časti stáva kompletným, má 221 kilometrov,“ konštatoval Róbert Nagy, generálny riaditeľ Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (pozn. redaktora- Spoločnosť pre rozvoj národnej infraštruktúry) počas slávnostného otvorenia diaľnice.

„Nová diaľnica skráti cestu z Košíc do Miskolca o 30 minút. Do roku 2010 sme mali spojené s hranicami tri rýchlostné cesty, dnes ich je deväť,“ povedal Nagy pri slávnostnom otvorení diaľnice. „Dobrou správou je, že do konca roka je diaľnica bezplatná.“
Podľa zdroja dialnice.info sa na financovaní projektu v hodnote 179,3 miliárd forintov (518,1 milióna eur) sa podieľala aj Európska únia. Diaľnica je súčasťou projektu Via Carpatia, ktorý prijali Poľsko, Litva a Slovensko.
Odporúčané články
Práce na výstavbe polyfunkčného objektu na Námestí osloboditeľov zdržal archeologický výskum. Trval od začiatku mája do polovice júna tohto roka. Na základe rozhodnutia Krajského pamiatkového úradu Košice skúmal tím archeológov Fakulty umení TU pod vedením Mgr. Rastislava Rusnáka, PhD. pozostatky sídelných stôp a múrov citadely medzi Claudiiným a Leopoldovým bastiónom.
Prenájom priestorov wellness v košickom Národnom olympijskom centre plaveckých športov (NOCKE), ktorý už nejaký čas vzbudzuje otázky o férovosti a transparentnosti v Košiciach, si všimla aj bratislavská redakcia jedného z popredných slovenských denníkov. Nielenže išlo o investíciu vo výške 20 miliónov eur, ale pozoruhodné je aj to, že prevádzku rozsiahleho wellness centra, ktoré súťažila mestská firma, vyhral mestský poslanec Miroslav Špak. Hoci mesto a jeho správcovská firma Tepelné hospodárstvo (TEHO) tvrdia, že súťaž bola transparentná, Transparency international upozornila na možné etické výhrady spojené s podnikaním voleného zástupcu mesta v mestskom projekte.
Zásah elektrinou a štvormetrový pád. Podľa zverejnených informácií pracoval muž na streche vagóna v Kysaku. Zasahovala záchranka aj vrtuľník.