Značkoví výrobcovia vítajú potvrdenie EK, že neexistuje geografický princíp v rozdielnom zložení potravín
Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) víta potvrdenie Európskej komisie (EK), že neexistuje akýkoľvek geografický princíp v rozdielnom zložení potravín, podľa ktorého by produkty napríklad vo východnej Európe mali nižšiu kvalitu ako produkty v západnej časti starého kontinentu. Značkoví výrobcovia rovnako vítajú napĺňanie metodiky Spoločného výskumného centra (JRC), vďaka ktorej mali možnosť výrobcovia vyjadriť sa k zisteniam ešte pred zverejnením záverečnej správy a tieto komentáre boli rovnako súčasťou záverečnej správy európskych výskumníkov. „Práve pri posudzovaní senzorických vlastností produktov, ako tomu bolo aj v tomto prípade, je zdôvodnenie viac ako potrebné. Predíde sa tým prípadným nedorozumeniam,” uviedol v stredu výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
[ad][/ad]
Spoločné výskumné centrum Európskej únie v utorok zverejnilo výsledky druhej hĺbkovej štúdie rozdielov výrobkov, ktoré sú uvádzané na jednotlivé trhy Európskej únie pod rovnakou značkou. Na základe záverov Európska komisia konštatovala, že rozdiely v potravinových výrobkoch (dvojaká kvalita) sa neriadia v Európskej únii geografickým modelom. Išlo o druhú časť štúdie JRC, ktorá porovnávala kvalitu potravinových výrobkov predávaných pod rovnakou značkou v rámci celej EÚ.
[ad2][/ad2]
Prvá časť štúdie uverejnená v roku 2019 bola zameraná na rozdiely v zložení potravinových výrobkov. Z informácií na obaloch sa v približne jednej tretine výrobkov zistili rozdiely v zložení. Cieľom v utorok predloženej druhej časti štúdie bolo zistiť, či tieto rozdiely v zložení môžu byť vnímané ľudskými zmyslami. Výsledky, ktoré boli predstavené, podľa EK ukazujú, že zmyslové rozdiely sú jasne citeľné, ak existujú veľké rozdiely v zložení výrobku. Napríklad významné rozdiely v obsahu cukru v raňajkových obilninách možno vnímať podľa EK ako ovplyvňujúce celkovú sladkosť výrobku. Naopak, keď boli rozdiely v zložení malé, odborníci ich nemohli vnímať, napríklad menšie rozdiely v obsahu tuku v zemiakových lupienkoch. Celkovo sa zistili zmyslové rozdiely v 10 z 20 testovaných výrobkov.
[ad3][/ad3]Slovenské združenie pre značkové výrobky je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku. Združenie, ktoré vzniklo v apríli 1996, je členom viacerých európskych združení vrátane Európskeho značkového združenia AIM.
(SITA, bh, qq;pkl, webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Po týždni príprav sa včera začala rekonštrukcia pódia nad archeologickým komplexom Dolná brána, ktorý sa nachádza na Hlavnej ulici v centre Košíc. Investícia je v rukách spoločnosti Juston, ktorá bude na obnovu dohliadať v najbližších troch mesiacoch.
Kultúrno-spoločenské centrum mestskej časti Košice-Západ sa stalo miestom, kde sa môžu milovníci výtvarného umenia pokochať dielami renomovaných výtvarníkov.
Cez víkend sa pri obchodnom centre Tip Top v mestskej časti Košice-Staré Mesto uskutočnila burza užitočných vecí z domácnosti, oblečenia a hračiek, ktorá prilákala množstvo predávajúcich aj nakupujúcich. Napriek počiatočným obavám z dažďa sa počasie umúdrilo, a slnečné lúče vydržali až do obeda, čo vytvorilo príjemnú atmosféru pre všetkých účastníkov.