Značkoví výrobcovia vítajú potvrdenie EK, že neexistuje geografický princíp v rozdielnom zložení potravín
Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) víta potvrdenie Európskej komisie (EK), že neexistuje akýkoľvek geografický princíp v rozdielnom zložení potravín, podľa ktorého by produkty napríklad vo východnej Európe mali nižšiu kvalitu ako produkty v západnej časti starého kontinentu. Značkoví výrobcovia rovnako vítajú napĺňanie metodiky Spoločného výskumného centra (JRC), vďaka ktorej mali možnosť výrobcovia vyjadriť sa k zisteniam ešte pred zverejnením záverečnej správy a tieto komentáre boli rovnako súčasťou záverečnej správy európskych výskumníkov. „Práve pri posudzovaní senzorických vlastností produktov, ako tomu bolo aj v tomto prípade, je zdôvodnenie viac ako potrebné. Predíde sa tým prípadným nedorozumeniam,” uviedol v stredu výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
[ad][/ad]
Spoločné výskumné centrum Európskej únie v utorok zverejnilo výsledky druhej hĺbkovej štúdie rozdielov výrobkov, ktoré sú uvádzané na jednotlivé trhy Európskej únie pod rovnakou značkou. Na základe záverov Európska komisia konštatovala, že rozdiely v potravinových výrobkoch (dvojaká kvalita) sa neriadia v Európskej únii geografickým modelom. Išlo o druhú časť štúdie JRC, ktorá porovnávala kvalitu potravinových výrobkov predávaných pod rovnakou značkou v rámci celej EÚ.
[ad2][/ad2]
Prvá časť štúdie uverejnená v roku 2019 bola zameraná na rozdiely v zložení potravinových výrobkov. Z informácií na obaloch sa v približne jednej tretine výrobkov zistili rozdiely v zložení. Cieľom v utorok predloženej druhej časti štúdie bolo zistiť, či tieto rozdiely v zložení môžu byť vnímané ľudskými zmyslami. Výsledky, ktoré boli predstavené, podľa EK ukazujú, že zmyslové rozdiely sú jasne citeľné, ak existujú veľké rozdiely v zložení výrobku. Napríklad významné rozdiely v obsahu cukru v raňajkových obilninách možno vnímať podľa EK ako ovplyvňujúce celkovú sladkosť výrobku. Naopak, keď boli rozdiely v zložení malé, odborníci ich nemohli vnímať, napríklad menšie rozdiely v obsahu tuku v zemiakových lupienkoch. Celkovo sa zistili zmyslové rozdiely v 10 z 20 testovaných výrobkov.
[ad3][/ad3]Slovenské združenie pre značkové výrobky je dobrovoľné združenie výrobcov a distribútorov rýchloobrátkových značkových výrobkov v oblastiach, ktoré ovplyvňujú výrobu, uvedenie na trh, distribúciu a predaj značkových výrobkov na Slovensku. Združenie, ktoré vzniklo v apríli 1996, je členom viacerých európskych združení vrátane Európskeho značkového združenia AIM.
(SITA, bh, qq;pkl, webnoviny/sita/ilustračné)
Odporúčané články
Obyvateľka sídliska Terasa Diana, zverejnila na sociálnej sieti nezvyčajný zážitok z autoservisu. Po jeho návšteve ju zamestnanci telefonicky informovali, že jej auto má poškodenú kabeláž, pričom sa domnievali, že ide o dôsledok činnosti hlodavcov, pravdepodobne kún.
V blízkosti Košíc sa chystá v súvislosti s automobilkou Volvo rozsiahla výstavba logistických a výrobných priestorov, ktorá má priniesť nové pracovné príležitosti a ďalšie investície vo výške miliónov eur.
V sobotu 5. októbra navštívi Košice Hans Christian Hagans, vnuk konštruktéra a majiteľa nemeckej továrne Hagans Erfurt, kde bola pred 140 rokmi, v roku 1884, vyrobená ikonická parná lokomotíva Katka. Táto lokomotíva, označená U36.003, sa zapísala do histórie nielen svojím výkonom, ale aj symbolickým spojením s Košicami a miestnou detskou železnicou.