Ďalší Košičan sa sťažuje na agresívneho vodiča MHD
AKTUALIZOVANÉ
Počas víkendu vzbudilo už druhýkrát za posledné dni nevôľu Košičanov neadekvátne správanie vodiča autobusu MHD voči cestujúcim. Mladý Košičan dokonca skončil so škrabancami na ruke.
Svoj príbeh uverejnil študent Martin na Facebooku. Podľa jeho slov v sobotu ráno smeroval do autoškoly, cestoval v autobuse linky 52. Spoj mal meškanie, no napriek tomu zastavil na zastávke Bosákova asi na 3 minúty.
Keď sa autobus pohol, začal vodič kričať: „Prečo ste nevystúpili, ste j…nutí? Ohlásil som poruchu vozidla!“ Martin tvrdí, že v tom čase sedeli v autobuse ešte štyria cestujúci vrátane jeho a nikto z nich žiadne oznámenie nezaregistroval.
[ad][/ad]Dôrazný stisk
Počas vystupovania na zastávke Palackého sa Martin po ďalších nadávkach vodiča ohradil so slovami: „Odpustite si tie nadávky. Ako si môžete dovoliť meškať 15 minút tri zastávky od konečnej a ešte k tomu po nás bliakať?“ Nato vodič vystúpil z autobusu za cestujúcimi, pristúpil k Martinovi a chytil ho za ruku. „Počúvaj ma sem, ty k…t, meškal som preto, lebo som mal poruchu.“
Po príliš dôraznom stisku vodiča ostali Martinovi na ruke krvavé škrabance. „To už som sa ohradil aj ja nevyberanými slovami. Nie je to vážna rana, ide o princíp, ako sa choval vodič. Pokračoval ešte vyhrážkami, že sa mám tešiť, keď ho stretnem v civile. Moja reakcia bola – nech sa páči, vyhrážaj sa, mám tu dosť svedkov a kamery navôkol, dotkni sa ma a prídeš o prácu. Jeho odpoveď – „veď ty počkaj, do pi…, za to, čo si povedal, ti narobím také problémy, že sa z toho poje…“
[ad2][/ad2]Cez čiaru
„Nejde mi o to, aby som niekomu robil problémy. Chápem, že aj oni niekedy môžu nemať svoj deň, riešiť rôzne problémy a napriek tomu musia voziť ľudí. Toto však už bolo cez čiaru. Nemyslím si, že nejaký vodič môže takto zaobchádzať s cestujúcimi a urážať ich,“ tvrdí Martin, ktorý sa pozastavil aj nad tým, prečo autobus s poruchou vôbec vypravili a prečo neposlali náhradný spoj.
Na riešenie incidentu sme sa pýtali v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK), odpoveď sme zatiaľ nedostali, hoci podľa našich informácií sa prípadom zaoberajú.
Hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová nám už pri minulom prípade arogantného vodiča povedala, že každoročne absolvujú psychologické školenia zamerané prednostne na ich vystupovanie pri styku s cestujúcimi. „Základné pravidlá, ktoré pre nich platia, spomínanému šoférovi nadriadený na pohovore znovu pripomenul, zároveň sprísni kontrolu ich dodržiavania,“ dodala Karaffová.
[article slug=”dpmk-reaguje-na-obvinenia-vodic-priznal-chybu-nechal-sa-vyprovokovat”][/article]Odporúčané články
Neslávne známy podjazd pri katastrálnom úrade v Barci je po 20 rokoch opravený. Podjazd bol opätovne spustený 7. novembra 2025. Roky bol bremenom MČ Barca, aj keď spadá do oblasti MČ Juh a dlho sa riešilo aj určenie jeho vlastníka. Registráciou občianskeho združenia Zachráňme podjazd sa zabezpečilo odstránenie havarijného stavu. Električková trať, ktorá na ňom prechádza, stále čaká na opravu.
Krátko po polnoci v utorok 2. decembra prijala polícia oznámenie, že v byte obytného domu horí. Preto v noci polícia vyslala do MČ Západ na Gudernovú ulicu číslo 1 všetky záchranné zložky. Príčinou požiaru bola zrejme zapálená cigareta, v byte našli hasiči 80-ročnú ženu bez známok života.
Východoslovenská vodárenská spoločnosť (VVS) a Kancelária vodárenského ombudsmana (KVO) dňa 10.11.2025 uzavreli memorandum o spolupráci pri projekte odkupu obecnej vodárenskej infraštruktúry a zavedenia Obecného vodárenského štandardu. Projekt reaguje na dlhodobú požiadavku samospráv, aby sa konečne nastavil jednotný štandard v správe vody na východnom Slovensku.


