Ako vás na Vianoce obchody donútia k nákupu? Používajú TIETO psychologické triky
Budovanie očakávaní
Najjednoduchším príkladom je adventný kalendár. Práve ten nám dáva pocit, že sa máme každý deň na čo tešiť. Vďaka tomu sa tešíme na to, že dostaneme odmenu viac ako na odmenu samotnú. Naše podvedomie nás inštinktívne priťahuje k tomu, čo v nás tieto pozitívne emócie vyvoláva. To využívajú značky, ktoré sa snažia spojiť svoje produkty v mysliach zákazníkov práve s týmito pocitmi.
Samostatnú kategóriu tu tvoria mysteriózne balíčky, ktorých obsah je neznámy a človek si ich kúpi už len kvôli tomu, aby zistil, čo sa v nich nachádza.
Patria sem aj pripravované produkty z nových vianočných kolekcií, na ktoré sa zákazníci automaticky tešia, keďže vedia, že spoločnosť každý rok pripraví niečo nové. Práve vďaka takýmto marketingovým ťahom si ľudia zvyknú obchod zapamätať a vracať sa do neho.
Personalizované produkty
Ľudia automaticky prikladajú hodnotu veciam, ktoré sú navrhnuté špeciálne pre nich. Máme vďaka nim pocit, že naša vlastná identita je vnímaná aj inými a prenášame emocionálne putá s našimi blízkymi na veci od nich.
Vďaka tomu, že nám firma ponúka možnosť prispôsobiť si produkty podľa vlastných potrieb, nevedomky si k značkám vytvárame emocionálne puto a stávajú sa pre nás osobnými. Následne si začneme značku viac všímať a vraciame sa k nej s pozitívnymi pocitmi.

Zdroj: (theconversation.com, forbes.com, DK)
Odporúčané články
Kyticu ruží na Medzinárodný deň žien čoraz častejšie nahrádzajú originálnejšie darčeky. Darujte tentokrát žene, na ktorej vám záleží, darček, ktorý jej spríjemní deň. Vytvorte niečo, čo si skutočne zapamätá – nezabudnuteľný prezent.
Vedci zistili, že ľudia v krajinách s rozšírenou viacjazyčnosťou majú menšiu pravdepodobnosť, že vykazujú známky zrýchleného starnutia. Monolingualisti naopak s väčšou pravdepodobnosťou vyzerajú biologicky staršie, ako je ich vek. Už znalosť jedného ďalšieho jazyka má badateľný ochranný účinok, píše ScienceAlert.
Veľa ľudí je presvedčených, že atramentové tlačiarne sú oveľa vhodnejšie na príležitostnú tlač, pretože sú lacnejšie. Pravdou však je, že ak tlačíte predovšetkým textové dokumenty, nie je problém nájsť v súčasnosti kvalitné, ale hlavne lacné laserové modely. Že neviete, ktoré laserové tlačiarne stoja za to? To je v poriadku. V nasledujúcich riadkoch vám dáme niekoľko tipov.


