Informatik si nevie predstaviť, že by ho živil Instagram
Michal Titko, známy svojim instagramovým účtom @tit_mis, je košický influencer s takmer 30-tisíc fanúšikmi. Hovorí, že Košice má rád: „V Bratislave som východniar a v Prahe Slovák. Tu som doma.“
Rád však ide aj za hranice rodného mesta. Napríklad koronakrízu trávil v Dominikánskej republike. Keď ostrov uzavreli a zrušili lety, nastal problém. Nevedeli, ako sa dostanú domov. Nakoniec leteli vládnym špeciálom. „Bolo to trošku strašidelné, let trval sedemnásť hodín, zbierali sme ľudí. Museli sme mať rúška a rukavice. Myslel som, že to neprežijem, ale prežil som,“ opisuje Michal skúsenosť.
Michalova profesia je informatik, nevie si predstaviť, že by ho živil Instagram. Spolupráce nevyhľadáva a to málo, čo prijme, mu zarobilo doteraz menej ako sto eur. „Musel by som robiť teleshoping a promovať produkty. K tomu nemám nejaký vzťah, je mi to trochu proti srsti,“ vysvetľuje.
Jeho hlavným problémom je to, že sa robia nasilu. „Musíš robiť to a to a to a dovtedy. Ale humor a situačnosť je spontánna,“ hovorí.
[ad][/ad]Tridsať hodín práce
Okrem toho, že pôsobí v IT a na Instagrame, spolupracoval aj s portálom EMEFKA. Pred dvoma rokmi sa zapojil do ich hashtag výzvy, na základe ktorej ho následne oslovili. Spolu rozbiehali videokanál, ktorého mal byť Titko tvárou. Nevenuje sa tomu už dlhšiu dobu, tvorba videí bola preňho viac len zaujímavou skúsenosťou než niečím, čomu by sa chcel venovať dlhodobejšie.
„Mali sme formát videí, kde som chodil s mikrofónom po meste a pýtal som sa ľudí smiešne veci. Bolo to však dosť náročné, ľudia na Slovensku sa hanbia, nechcú ísť na kameru a rozprávať,“ opisuje svoju skúsenosť Michal.
Na otázku, ako toto celé stíhal popri práci odpovedal, že to bol veľký stres a nemal veľa voľného času. Videá strihal, produkoval, mal na starosti takmer všetko.
Kanál mal byť podľa predstáv EMEFKA živý s videom aspoň každé dva týždne. Michalovi však výroba jedného videa trvala približne tridsať hodín, a to nebolo zvládnuteľné. K tomuto faktu prispel aj malý budget, a tak sa spoluprácu rozhodol ukončiť – a to napriek tomu, že za mesiac tvorby videí mal takmer pätnásťtisíc nových followerov.
Členom komunity sa necíti
I keď má takmer tridsaťtisíc followerov, nehovorí o sebe ako o influencerovi.
„Pojem influencer používajú len ľudia, ktorí nemajú nejakú špecifikáciu, majú len nejaký sociálny či mediálny priestor. Ja sa nepovažujem za influencera, v biu mám, že som komik,“ hovorí Michal s tým, že najviac naňho sedí pojem humorista. Členom komunity komikov na Slovensku sa však necíti. „Nechcem sa niekam zaradiť, je to len o tom, aby si ľudia hneď na začiatku uvedomili, že ide o srandu, nie že som úplne prepnutý,“ smeje sa Titko.
Pripúšťa, že má istý vplyv na ľudí, no nechce písať o politike ani zdieľať psie útulky. Jeho primárny cieľ je zdieľať dobrú náladu, vyvolávať v ľuďoch smiech, aby mali na desať sekúnd lepší deň.
[ad2][/ad2]Hudba, psy aj poníky
Michal má veľmi blízko aj k hudbe. Gitaru však vyťahuje len na osobných stretnutiach. Za posledných pár týždňov okrem selfies s gitarou pridal na svoj účet minimálne štyroch rôznych psíčkov. Ani jeden z nich však nie je Michalov, on žiadneho psa nevlastní. Mal yorkshira, ktorý po pätnástich rokoch zomrel – tvrdí, že mu bol ako brat.
„Mám rád psíkov a autá, takže na tom Instagrame je buď pes alebo auto. Mám veľa kamošov so zaujímavými psami, alebo aj koňmi, najnovšie som fotil poníka, čo vyzerá ako dalmatínec.“
Momentálne má od Instagramu pauzu, pretože už neponúka taký dosah ako v minulosti.
„Pred troma rokmi, keď som pridal fotku, ešte s menším počtom followerov, pozrelo si ju aj 80-tisíc ľudí. Teraz, keď mám tretinu z toho, môžem byť rád,“ hovorí o svojej demotivácii. „Nie že by som z toho niečo mal, ale Instagram som považoval za nejakú hru, ako Candy Crush. Mal som level 100, mohol som vďaka tomu spoznať nových ľudí. Teraz je ten dosah okresaný a i keď ľudia stále chcú vyššiu úroveň, mne sa už nechce ísť na vyšší level.“
(BV)
Odporúčané články
Jahňacie ragú je jedlom, ktoré zaručene poteší chuťové poháriky každého gurmána. S jemne duseným mäsom, aromatickými bylinkami a bohatou omáčkou z červeného vína sa toto jedlo stáva ideálnou voľbou na slávnostný obed či večeru. Prinášame vám osvedčený recept, ktorý premení obyčajný deň na kulinársky zážitok.
Na Slovensku i vo svete si rímskokatolícka cirkev 1. novembra pripomína prikázaný sviatok Všetkých svätých, zatiaľ čo 2. november je venovaný Pamiatke zosnulých, známej ako Dušičky. Počas týchto dní ľudia tradične navštevujú cintoríny, zapaľujú sviečky a zdobia hroby svojich blízkych. Spomienka na tých, ktorí už nie sú medzi nami, má korene hlboko v histórii a je spojená s dávnymi rituálmi i kresťanskou nádejou na vzkriesenie.
Tento tradičný recept na pečeného králika s cesnakovou omáčkou, špenátom a pečenými zemiakmi kombinuje jemné, šťavnaté mäso so sviežimi prílohami a výraznou cesnakovou chuťou. Ide o klasické slovenské jedlo, ktoré je skvelou voľbou na slávnostný obed alebo rodinné stretnutie.