Nová pandémia dezinfomácií, ako im nenaletieť?
Dôveryhodnosť v alternatívne portály, poplašné správy, polopravdy a trend neoverovania informačných zdrojov. To sú hlavné príčiny zlyhania jednotlivcov v prijímaní a poskytovaní informácií, ktoré nás dennodenne obklopujú.
Primárne získavajú ľudia informácie z televízie a následne zo sociálnych sietí. Podľa generálneho riaditeľa O2, Igora Tótha, dôveruje alternatívnym médiám takmer pätina ľudí. Naletieť hoaxom a nepravdivým informáciám môžu aj vysokoškolsky vzdelaní ľudia. Nedá sa teda vymedziť skupina ľudí, ktorá je v tejto problematike najovplyvniteľnejšia a môže zasiahnuť naozaj každého.

Čo sú to dezinformácie?
Je to cielene klamlivá informácia s cieľom manipulovať mienku spoločnosti. Môže byť tiež nástrojom hybridnej vojny medzi jednotlivými štátmi alebo aj inými subjektami, akými sú napríklad politické strany. Laicky, sú to sfalšované správy, ktoré nie sú založené na faktoch ani pravde. Často sa stáva, že sa nepravdivé informácie šíria niekoľkonásobne rýchlejšie, než tie pravdivé.
Šíria sa najmä vtedy, keď sú ľudia v strese a pod inými negatívno-emočnými vplyvmi. Vtedy sa stáva to, že nevedia komu a čomu veriť.

V súčasnosti sa na Slovensku objavuje akási opozícia k faktom. Je na to niekoľko dôvodov. Domáca spoločnosť je čoraz skeptickejšia, čo potvrdzuje aj nedôveryhodnosť v štátne inštitúcie. Inovácie a progres, ktorý ľudstvo v druhej dekáde 21. storočia posúva vpred, je pre mnoho konzervatívnych ľudí ťažko stráviteľný. Tradície, strach z nepoznaného, a neustály informačný tok je pre všeobecný ľud ťažko prijateľný, tak spoločnosť hľadá ľahké riešenia na ťažké otázky, situácie a problémy.
Odporúčané články
Toto sú najdôležitejšie informácie, ktoré vám prinášame za uplynulý týždeň v Košiciach. Od obnovy úpravne vody v Stakčíne po výhru dvoch Košičaniek na svetovom šampionáte v kickboxe. Náš súhrn vám ponúka prehľad kľúčových momentov, ktoré sa udiali za uplynulých sedem dní v metropole východu.
Metropolou východu bežali Mikuláši, pomohli dobrej veci. Nesúťažný, štyri kilometre dlhý charitatívny beh centrom Košíc sa tento rok konal v nedeľu 7. decembra podvečer.
Kandidát na predsedu Košického samosprávneho kraja Majo Porvažník a kandidát na primátora Košíc Martin Mudrák dnes spoločne oznámili spustenie crowdfundingovej kampane na Donio na podporu ich spoločného projektu „Žeby dobre bolo“. Ide o prvú komplexnú a profesionálnu víziu, ktorej cieľom je zmeniť Východné Slovensko a Košice z prežívajúceho regiónu na miesto európskeho významu.