Taxislužby v Košiciach sú na pokraji krachu
Košické taxislužby trpia. Zákazníci im volajú každý deň, dispečeri len vysvetľujú, že ich nemôžu odviezť.
Jedno z preventívnych opatrení proti šíreniu koronavírusu je totiž aj dočasné zrušenie taxislužieb. Zákaz platí už týždeň.
Končiaci premiér Peter Pellegrini (Smer) pri jeho zavádzaní vyzval majiteľov taxislužieb, aby boli kreatívni a ponúkali namiesto prepravy osôb napríklad rozvoz tovaru, potravinových balíčkov alebo balíkov zo zásielkových miest.
Podľa konateľov košických taxislužieb sa táto služba medzi zákazníkmi neuchytila. Tvrdia, že ľudia potrebujú odviezť najmä seba a neprevážať sa v preplnených MHD.
Spoločnosť Hello Taxi ponúka zákazníkom odvoz nákupu či balíka, no túto možnosť za štyri dni využili len traja ľudia. Pri telefóne sa každý deň striedajú tri dispečerky.
[ad][/ad]Vodiči na úrade práce
„Už 95 percent zamestnancov mám prihlásených na úrade práce, a keď vláda neupraví opatrenia do konca mesiaca, budú sa musieť nahlásiť aj dispečerky,“ opisuje konateľ Hello Taxi Imrich Firko.
V garáži mu stojí sedem áut. Na úrade práce je už 25 vodičov, niektorí z nich sú živnostníci. Podľa Firka takýto dopyt po alternatívnych službách nepokryje ani náklady na pohonné hmoty. Tvrdí, že ak sa situácia nezmení do konca mesiaca, skončia úplne.
Spoločnosť Easy Taxi neponúka žiadne alternatívy rozvozu balíkov alebo potravín. Aj podľa konateľa košickej pobočky firmy Karola Surányiho ľudia nechcú odviezť potraviny, ale seba, a nechcú byť v hromadnej doprave.
„Nechápem, ako v MHD môže byť napchatých sto ľudí, kýchať, kašľať a pritom v taxíku môže byť človek vzadu sám pri otvorenom okne. Všimol som si, že niektorí taxikári si spravili opatrenia. Umiestnili plexisklo medzi seba a zákazníka, ktorý sedí v zadnej časti,“ opisuje Surányi.
Pokračuje, že polovica ich zákazníkov sú staršie ženy, ktoré sa potrebujú dostať do nemocnice alebo domov s taškami z nákupov a boli na to roky zvyknuté. „Autobus im odvezie tašky až pod blok?“ pýta sa.
Držia číslo pri živote
Firma Študent Taxi dvíha telefón len kvôli tomu, aby ľuďom vysvetlili, že ich nemôžu odviezť. „V podstate len udržujem číslo pri živote. Ľudia nás prosia o odvoz každý deň, napríklad do nemocnice, ale toto nebudem riskovať. Na našu facebookovú stránku sme dali oznam, že vieme priviezť tovar, ak si ho objedná z e-shopu, alebo balíček potravín pre starších ľudí. Je to však v zárodku,“ vraví manažér firmy.
Dodáva, že e-shopy či potraviny majú vlastných kuriérov, ktorým potrebujú dať robotu. A jeho firma, ktorá dáva prácu deviatim šoférom, každý deň nabaľuje stratu.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Koncom augusta schválili poslanci mestského zastupiteľstva poskytnutie dotácií v celkovej výške 50 000 eur pre občianske združenia (OZ), ktoré zabezpečujú starostlivosť o nechcené túlavé a týrané spoločenské zvieratá, ich veterinárne ošetrenie ako aj ďalšie činnosti smerujúce k adopčnému procesu.
Minulý týždeň poslanci Národnej rady za Progresívne Slovensko (PS) Martin Dubéci, Richard Dubovický a Zuzana Mesterová kritizovali v Košiciach vládu pre pripravované rušenie IC vlakov. Poslanec parlamentu a košického mestského zastupiteľstva za stranu SMER – slovenská sociálna demokracia Andrej Sitkár poskytol pre KOŠICE: DNES vyjadrenie k tejto téme. Podľa jeho tvrdení vláda vlaky neruší, ale naopak ich počet zvyšuje.
Košický primátor Jaroslav Polaček má preskúmať možnosti premiestnenia alebo odstránenia Pamätníka vojakov Sovietskej armády na Námestí osloboditeľov. Dovtedy je prioritou trvalé odstránenie symbolov komunizmu, ako kosák a kladivo, ktoré sa na pomníku nachádzajú. Rozhodlo o tom mestské zastupiteľstvo na svojom utorkovom rokovaní, kde poslanci schválili príslušné uznesenie.