Kauza „karanténna stanica“ má ďalšie následky
Primátor je výkonným orgánom mesta. Pri výkone jeho funkcie mu pomáhajú rôzne poradné orgány, medzi ktoré v našom meste patrí aj Rada primátora pre ochranu zvierat. Jej členov vymenováva a odvoláva primátor.
Rada primátora pre ochranu zvierat mala ešte donedávna 11 členov, medzi ktorými boli občania, zástupcovia občianskych združení (OZ) z košických útulkov a aj dvaja mestskí poslanci Henrich Burdiga a Zdenko Lipták.
[ad][/ad]Vyhrotená situácia
Situácia sa však koncom októbra a po poslednom mimoriadnom novembrovom zasadnutí mestského parlamentu radikálne zmenila. „Po tom, ako primátor Polaček na rokovaní 6. novembra 2019 vylial vedro vlastnej neschopnosti na občianske združenie v Rade primátora na ochranu zvierat, by som sa čudoval, ak by v tomto orgáne ešte niekto ostal. Pritom cela Rada, vrátane OZ, celé mesiace navrhovala riešenia pre zriadenie košickej karanténnej stanice, ktoré on dlhé mesiace ignoroval,“ hovorí Z. Lipták, ktorý z Rady sám odstúpil aj preto, že nesúhlasil s odvolaním H. Burdigu z poradného orgánu.
Zostali len piati
Poslanec a predseda Komisie životného prostredia pri mestskom zastupiteľstve Z. Lipták si myslí, že Rada bola od úplného začiatku primátorom ignorovaná, aj keď robila pre riešenie danej situácie maximum. Na otázku, či ešte vôbec Rada funguje, odpovedal, že aj pri dávaní rád musia byť dve strany. Jedna, ktorá radí, a druhá, ktorá by mala počúvať. „Tá druhá však nepočúva. Jediné, čo primátor robil okolo celej problematiky desať mesiacov, boli len jeho mediálne tančeky a absolútne nezvládnutie celého procesu.“
Medzitým z Rady odišli aj ďalší členovia. Momentálne v nej „oficiálne“ pracuje päť ľudí z občianskych združení a Univerzity veterinárskeho lekárstva a farmácie. „Väčšina členov Rady, a myslím tým súčasných a aj bývalých, aj naďalej spolu intenzívne komunikuje tak, ako pred samotným zriadením Rady, pretože my danú problematiku stále riešime. Je to preto, že je to naša srdcovka a nie kvôli mediálnym tančekom a Rade primátora,“ dodal Z. Lipták.
[ad2][/ad2]Odporúčané články
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.
V utorok, 29. októbra, zažili Košice sprísnené bezpečnostné opatrenia súvisiace s krátkym tranzitom ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského cez slovenské územie.
Pre všetkých, ktorí cestujú vlakom po Slovensku, prichádza Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) s prelomovým pilotným projektom. Odteraz budú vnútroštátne cestovné lístky dostupné aj na vybraných pobočkách Slovenskej pošty.