Provizórne zastávky hýbu žlčou cestujúcich
Rozsiahla rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach so sebou už dlhé mesiace prináša komplikácie pre cestujúcich využívajúcich mestskú hromadnú dopravu.
Okrem dopravných obmedzení či hluku viacerým prekáža aj spôsob zriadenia provizórnych zastávok na viacerých miestach v centre mesta. “Provizórne zastávky na Timonovej a Svätoplukovej ulici sú naozaj otrasné. Domnievam sa, že nestačí len dať na trávnik dočasný označník. Zastávka, aj keď len dočasná, by mala mať nejaké parametre.
Na týchto však ľudia nastupujú a vystupujú priamo na trávnik. V upršaných dňoch je tam blato, nehľadiac na to, že na mokrej tráve sa šmýka a ľahko môže dôjsť k úrazu. Pamätám sa, že za socializmu dávali na takéto dočasné zastávky aspoň panely. Teraz nič a pritom nejaké panely z rekonštrukcie určite zostali,“ napísal nám rozhorčený čitateľ.
Ďalší z našich vnímavých a pozorných čitateľov nás upozornil na nelogický naplánovaný presun zastávky električky na Kuzmányho ulici pred budovou krajského riaditeľstva polície. „Po rekonštrukcii bude presunutá asi o 100 metrov severnejšie, teda ďalej od križovatky so Štúrovou pred maďarskú školu. Cestujúci, ktorí tam zvykli prestupovať napríklad na trolejbusy stojace na Štúrovej pred Krajským súdom, to po novom budú mať ďalej. Tomu sa hovorí prestupný uzol po košicky,“ neodpustil si čitateľ ironický podtón.
No a keď sme už pri tejto téme, tak ten istý čitateľ si všimol, že na električkovej zastávke pri obchodnom centre Optima zmizol prístrešok. „A pritom boli zábradlie i prístrešok, ktoré chránili cestujúcich aspoň pred dažďom alebo v lete pred silným slnkom, rekonštruované v septembri minulého roku. Aký bol dôvod jeho zrušenia?“ pýta sa čitateľ.
Na problematické zastávky či nelogický posun sa večerník košice:dnes už pred takmer týždňom pýtal na Dopravnom podniku mesta Košice. Do uzávierky dnešného čísla sme sa však odpovedí na naše otázky nedočkali.
Foto: Ivan Fleischer
Odporúčané články
V Košiciach v pondelok 18. novembra zahorela Slovenská kultúrna pochodeň. Išlo o druhé mesto, ktoré v rámci svojej púte navštívila. Predtým bola v Humennom, štafetový protest pokračuje v utorok v Prešove.
Rastislavovu ulicu v Košiciach skrášľuje umenie! Niekdajšia sivá oporná stena sa teraz pyšní úplne novým vzhľadom.
Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) pokračujú v modernizácii železničnej infraštruktúry na Východnom Slovensku, pričom čerpajú finančné prostriedky z viacerých zdrojov, vrátane Programu Slovensko, Nástroja na prepájanie Európy (CEF), Plánu obnovy a odolnosti a Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Tieto investície sa zameriavajú na modernizáciu tratí, železničných uzlov, elektrifikáciu a výstavbu prestupných terminálov.